سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایندیپندنت: حمایت متقابل ترامپ و پوتین از یکدیگر

نامزد پیشرو جمهوریخواهان بار دیگر نسبت به بهبود روابط با مسکو ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، ابراز امیدواری دونالد ترامپ – نامزد پیشرو جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نسبت به بهبود روابط آمریکا و روسیه مورد استقبال مقامات روسیه قرار گرفته است.

وی روز چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی انتخاباتی که با محوریت سیاست خارجی آمریکا انجام شد، اظهار داشت که به اعتقاد وی کاهش تنش‌ها و بهبود روابط با روسیه از موضع قدرت، امکان‌پذیر است.

گفته می‌شود این اظهارنظر ترامپ مورد استقبال ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور – و سایر مقامات ارشد روسیه قرار گرفته است. 

این نخستین باری نیست که ترامپ از بهبود روابط با روسیه سخن می‌گوید. وی سال گذشته نیز تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پوتین و سایر رهبران جهان برای داشتن یک جهان باثبات‌تر همکاری خواهد کرد.

پوتین نیز همان زمان در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در ماه دسامبر در واکنش به این اظهارنظر ترامپ گفت: "او می‌خواهد روابط نزدیکتر و عمیق‌تری با روسیه برقرار کند. ما چطور می‌توانیم از این موضوع استقبال نکنیم؟" پوتین همچنین در این کنفرانس، از ترامپ به عنوان یک "شخصیت برجسته" یاد کرد.

ابراز امیدواری ترامپ و پوتین نسبت به بهبود روابط آمریکا و روسیه در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیرا به دلیل پرواز جنگنده‌های روسی بر فراز یک ناو آمریکایی در دریای بالتیک، تنش‌ها میان واشینگتن و مسکو بیش از پیش افزایش یافته است.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.