سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

زندان جیرفت باید به خارج از شهر منتقل شود/ رودبارجنوب فاقد زندان است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت:با توجه به واقع شدن زندان جیرفت در مرکز شهر،ضرورت دارد در اسرع وقت اقدامات لازم جهت انتقال زندان به مکانی خارج از شهر صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام روابط عمومی دادگستری کرمان ،مجید رستمی در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از زندان جیرفت با اشاره به اینکه فقط یک کانون اصلاح وتربیت ویژه نوجوانان بزهکار در مرکز استان کرمان وجود دارد،اظهار داشت:ضرورت دارد یک کانون اصلاح وتربیت در جنوب استان کرمان به مرکزیت شهرستان جیرفت احداث گردد.

وی اظهار کرد:در حال حاظر خانواده های مددجویان کانون اصلاح وتربیت بایستی مسافتی طولانی را جهت ملاقات با فرزندان خود طی کنند که این امر مشکلاتی را درپی دارد.

وی گفت :هم اکنون بیش از ظرفیت استاندارد زندانی در زندان جیرفت وجود دارد.

رستمی بر اصل طبقه بندی مددجویان زندانی تاکید کردوافزود:رعایت تفکیک زندانیان باعث می شود که زندانیان به لحاظ جرائم خرد به زندان وارد شده اند با زندانیانی که مرتکب جرائم خشن شده اند در یک بند قرار نگیرند.

دادستان جیرفت وضعیت عمومی زندان جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت:ضرورت دارد اقدامات فرهنگی بیشتری برای اصلاح زندانیان صورت پذیرد وحتی پس از اتمام زندان به آنها توجه ویژه ای از سوی ارگان های حمایتی شود.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رودبار جنوب نیز دراین دیدار گفت:این شهرستان با جمعیتی قریب به 120هزار نفر جمعیت و دارای دو حوزه قضائی هنوز فاقد زندان است.

سهراب سالاری  اظهار کرد:علیرغم پیگیری های مکرر و قول های مساعد مسئولین ذی ربط بر راه اندازی بازداشتگاهی توسط اداره زندان در این شهرستان،اما متاسفانه اقدامی بعمل نیامده است.

وی گفت:در حال حاظر افراد تحت قرار به زندان های شهرستان های مجاور اعزام می شوند که این امر موجبات بروز مشکلاتی برای خانواده زندانیان ودستگاه قضائی گردیده است.

سالاری تصریح کرد:قضات شهرستان رودبار جنوب به طور مستمر در زندان ها حاظر ومشکلات زندانیان را بررسی وسعی وتلاش فراوانی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: جیرفت ، زندان ، جرم ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.