کرمان؛

کرومیت ارزوئیه را دریابید

فرماندار ارزوئیه گفت :شهرستان ارزوئیه با دارا بودن 70درصد ذخایر کرومیت رتبه نخست معادن کروم کشور را دارد اما همچنان با مشکلات زیادی مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمیدمنظری توکلی افزود: مشکلات صنفی و کارگری ، بدهیهای مالیاتی و نبود مدیریت صحیح در گذشته باعث ایجادمشکلاتی در این معادن شده است .
وی تصریح کرد :حضور نداشتن مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در شهرستان برای رفع مشکلات و اداره امور ، ابهام در قراردادهای داخلی شرکت بهره بردار با پیمانکاران و خریداران ،کاهش قیمت جهانی کروم ، استخراج غیراصولی سنگ و برداشتهای بی رویه از معادن روباز از مهمترین عوامل ایجاد مشکل در شرکت معادن اسفندقه هستند که باعث ایجاد مشکلاتی نظیر تخریب محیط زیست ،بدهی شرکت به ادارات مالیات و بیمه و ناتوانی درپرداخت سنوات و حق بیمه کارگران برای بازنشستگی شده اند
.

فرماندار ارزوئیه تسریع در راه اندازی کارخانه فراوری کرومیت درمنطقه و طرح مشکلات معادن را در نشست مسئولان استان و وزارت صنعت ، معدن وتجارت خواستار شد.
مهدی حسینی نژاد معاون امور معدنی سازمان صنعت معدن وتجارت استان کرمان نیز با تایید مشکلات معادن کرومیت ارزوئیه گفت: پروانه های اکتشاف غیر فعال این معادن در مزایده ای به بهره بردار جدیدکه توان مالی و فنی بالایی دارد واگذار شده است و انتظار می رود با فعال شدن بهره بردار جدید بسیاری از مشکلات این معادن مرتفع شود .

وی همچنین به احداث یک کارخانه بزرگ فروکروم در ناحیه صنعتی کرمان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این کارخانه بخشی از مشکلات معادن کروم استان حل می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرومیت ، ارزوئیه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار