سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

مقاوم سازی 50 درصد مسکن روستایی در استان اردبیل

استاندار اردبیل از مقاوم سازی 50 درصد واحدهای مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با اشاره به مقاوم‌سازی ۵۰ درصد واحدهای روستایی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود با ارائه تسهیلات و فرهنگسازی مناسب برای اهالی روستاها درصد مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در استان اردبیل افزایش یابد.

وی بیان کرد: روستاهای استان اردبیل ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم به لحاظ سنتی، بومی و محلی را برای اجرای طرح مسکن روستایی معیشت‌محور دارند و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه هر چه بیشتر در این مناطق و اجرای طرح یادشده استفاده شود.

استاندار اردبیل با اشاره به ماندگاری بالای اهالی و ساکنان روستاها در زادگاه خود تصریح کرد: حتی مردم روستاهایی که از تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استفاده نکرده‌اند برای ماندگاری در این مناطق راغب بوده و این ظرفیتی بسیار عظیم برای اجرای طرح مسکن معیشت‌محور است.

خدابخش درآمدزایی و رونق اقتصادی روستاها را از اولویت‌های مهم در استان برشمرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها در روستاهای استان در کنار تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن از منابع مختلف اعتبارات لازم تامین و هزینه می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل همواره در معرض آسیب‌ها و حوادث طبیعی مختلف نظیر سیل و زلزله و خسارت‌های ناشی از آن بوده و با توجه به این امر باید تلاش کنیم تا در امر مقاوم‌سازی واحدهای روستایی همراهی هر چه بیشتر مردم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.