سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگنوردی و رقابت های جام جهانی

این ورزش زیر مجموعه کوهنوردی است که در دنیا طرفداران زیادی دارد و در طی سال مسابقاتی تحت عنوان جام جهانی و قهرمانی جهان برای محک سنگنوردان در کشورهای مختلف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سنگنوردی به دو حالت در سالن و طبیعت فعالیت می شود و برای اینکه فرد همیشه با انگیزه به آن بپردازد مسابقاتی هم در داخل کشور برگزار می شود و رقابت های جهانی هم بخشی از این آماده سازی سنگنوردی است تا ورزشکار با افت بدنی روبرو نشود.
 
این گزارش تاکید می کند: در سال جاری این مسابقات جهانی هم پیگیری می شود و نخستین مرحله از این رقابت ها مدتی پیش در سوئیس انجام شد و 2 سنگنورد ایرانی راهی این کشور شدند و مرحله دوم مسابقات جام جهانی شهر جونگ چینگ میزبان سنگنوردان دنیا می باشد که طی روزهای 12-11 اردیبهشت 95 در سرعت و 18 همین ماه در بخش بولدرینگ  برگزار خواهد شدو تیم 6 نفره ای از کشورمان، متشکل از: رضا علی پور، مرتضی محمدی و حمید توزند جانی در سرعت و علی برات زاده، امیر نوری و الناز رکابی در بولدرینگ در این مسابقات شرکت دارند و روی دیواره صعود خواهند کرد.
 
در ادامه گزارش آمده است: مراحل بعدی مسابقات جام جهانی به ترتیب اتریش، فرانسه، سوئیس، هندوستان و آلمان است و در نهایت به رقابت های قهرمانی جهان می رسیم که در شهریور سال جاری در شهر پاریس صورت خواهد گرفت.
 
این گزارش می افزاید: سنگنوردی ایران هم پیشرفت های خوبی در این زمینه در سال های اخیر داشته است و سنگنوردان قهاری پرورش داده و در قاره کهن و دنیا مقام کسب می کنند.
 
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره این مسابقات می افزاید: رقابت های جام جهانی محلی برای آماده نگه داشتن سنگنوردان است و رقابتی که بین آنها صورت می گیرد باعث ایجاد انگیزه در شخص می شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان تابستان 95 در فرانسه انجام خواهد شد و سنگنوردانی که در جام جهانی شرکت دارند با آمادگی بالا قدم در این رقابت ها می گذارند تا قدرت خود را به رخ دیگر حریفان نشان دهند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.