سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

حضور هنرمندان خلاق آبادانی وخرمشهری در حوزه تئاتر

پویایی جشنواره مقاومت فتح خرمشهر در گرو فراهم شدن زیرساخت‌هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نویسنده و و کارگردان تئاتر گفت: معتقدم خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر دارای هنرمندان خلاق و کارآمد در حوزه تئاتر است که این مهم با فراهم شدن زیر‌ساخت‌هایی همچون ساخت و تجهیز سالن های مخصوص تئاتر می‌تواند به رشد و پویایی برسد.

شهرام کرمی افزود: در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس در اهمیت قرار دارد چراکه چنین مضامینی با یک دامنه تاریخی، فرهنگ انقلابی و دفاع مقدسی عجین شده است.

وی گفت: در چند دهه اخیر چند واقعه نمود فرهنگی پیدا کرده است که از این میان می‌توان به انقلاب اسلامی و دوره هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد.

 نویسنده و و کارگردان تئاتر افزود: در این میان برگزاری جشنواره بهترین فرصت است تا این رویداد هنری به نمایش در آید چراکه در این صورت هم صاحبان اثر انگیزه لازم برای فعالیت پیدا می‌کنند و هم کارهای آنان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

کرمی با تاکید بر اینکه نمود مقاومت و جنگ تحمیلی در قالب هنر اتفاق خجسته‌ای است، گفت: شاید آنچه که در طول سال‌های گذشته به جشنواره فتح خرمشهر لطمه وارد کرده است فقدان زیرساخت‌های خرمشهر باشد که هنوز سالن و فضاهای موجودش به دو دهه قبل تعلق دارد.

نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر از 28 تا 3 خرداد ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، هنرمند ، تئاتر ، خرمشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.