سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومیان کانادا ترجیح می دهند بمیرند

بومیان شمال کانادا که با معضل بیکاری، اعتیاد به الکل و فراموشی دست به گریبان اند راه چاره را در خودکشی می بینند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه لوموند، بومیان شمال کانادا که با معضل بیکاری، اعتیاد به الکل و فراموشی دست به گریبان اند راه چاره را در خودکشی می بینند. وخامت اوضاع در یکی از مناطق بومیان به حدی است که رئیس آنها وضع فوری اعلام کرده است.

بروس شیشش، رئیس قبیله بومیان آتاواپیسکات با اعلام حالت فوق العاده در تلویزیون کانادا اظهار داشت با اظهار تاسف باید به دوستان و دولت اعلام کنم که ما به کمک احتیاج داریم.

مجلس بومیان کانادا که نمایندگی 634 جامعه بومی در سراسر کانادا را به عهده دارد با اعلام تراژدی ملی خواهان اقدامی فوری شده است.

مطالعه ای که در سال 2007 از سوی بنیاد بومی ها صورت گرفته بود نشان داد نرخ خودکشی در میان جوانان بومی کانادا پنج تا شش برابر بیش از متوسط ملی کاناداست.

این جوامع همچنین به شدت درگیر مشکلات اعتیاد به الکل و خشونت خانوادگی هستند. نامساعد بودن وضع زندگی این اقوام از جمله نبود آب و برق، پرجمعیت بودن خانوارها و انزوا از دیگر مشکلات آنهاست.

بومیان کانادا همچنان از نسل کشی فرهنگی، اقامت اجباری در مدارس شبانه روزی و دور شدن از خانواده و فرهنگ بومی رنج می برند.

در سال ۲۰۱۱ نیز رئیس قبیله آتاواپیسکات با تظاهرات در برابر پارلمان کانادا در اوتاوا و اعتصاب غذا سعی کرد توجه دولت را به وضع یک میلیون و ۴۰۰ هزار بومی که کمی بیش از چهار درصد جمعیت کانادا را تشکیل می دهند جلب کند، اما تلاشش نتایج چندانی به دنبال نداشت.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.