سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنده کردن مردگان؛ پروژه جدید پزشکان آمریکایی

پزشکان یک مرکز احیا از آغاز پروژه ای جدید برای زنده کردن مردگان خبر دادند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرگ مغزی به وضعیت غیرقابل بازگشت همه عملکردهای مغز اطلاق می‌شود. در چنین وضعیتی همهٔ نورونهای مغز در نتیجهٔ هیپوکسی تخریب می‌شوند. مرگ مغزی یکی از معیارهای قطعی تعیین کننده مرگ است. (معیار دیگر از بین‌رفتن گردش خون و تنفس است) برای تشخیص مرگ مغزی باید تمامی اعمال مغز به صورت غیرقابل‌برگشت از بین رفته‌ باشند.

درحالی که امروز همه بر این اتفاق نظرند که مرگ مغزی یعنی پایان زندگی، اخیرا یک شرکت "احیا سازی" آمریکایی اعلام کرد که در حال بررسی روش هایی به منظور بارگرداندن مرگ مغزی ها به زندگی دوباره است.



بیوکوارک، نام یک شرکت احیا سازی آمریکایی است  و در حال آغاز پروژه ای برای تکنولوژی هایی مبنی بر احیا سازی و بازگرداندن انسان های مرگ مغزی است.  این شرکت ادعا می کند که مرگ موضوع لاینحل و برگشت ناپذیری نیست و قصد دارد به آزمایش هایی بر این اساس بپردازد.

ایرا پاستور، رئیس این شرکت می گوید: " مراکز پزشکی همیشه می گویند مرگ مغزی برگشت ناپذیر و پایان خط است. اگرچه انسان در سیستم عصبی خود قابلیت ترمیم سازی را ندارد ولی بسیاری از گونه های غیر انسان مثل دوزیستان  و برخی ماهی ها این توانایی را دارند و می توانند مغز و ساقه مغزی خود را پس از آسیب تا حد قابل توجهی ترمیم کنند. "



زمانی که قلب از کار می ایستد و یا گردش خون متوقف می شود؛ پذیرفتن اینکه مرگ صورت گرفته ساده است ولی داستان برای این شرکت آمریکایی از جایی شروع می شود که مغز از کار افتاده در حالیکه قلب هنوز می تپد. در این حالت پزشکان می توانند با استفاده از دستگاه، قلب بیمار را زنده نگه دارند. اما دکتر پاستور و پایلیان که از موسسان مرکز بیوکوارک هستند در حال کار بر روی پروژه ای به نام "ReAnima”  هستند که به واسطه آن مرگ مغزی دیگر پایان زندگی نیست.

این پروژه قصد دارد با ایجاد یک تکنولوژی منحصر به فرد، قابلیت خود احیایی و باز سازی مغز را برای انسان فراهم کند و به این ترتیب به موضوع مرگ مغری پایان دهد. آن ها با ایجاد قابلیت اپیمورفیک به انسان این امکان را می دهند که سلول های خود را بازسازی کند.

این سازمان با 20 نفر که به صورت غیر رندوم انتخاب شده اند، به زودی آزمایشات خود را آغاز خواهد کرد. این افراد که بین 15 تا 65 سال سن دارند به سبب آسیب های مغزی دچار مرگ مغزی شده اند. این گروه با شبیه سازی ساقه و عصب های مغزی و تکنولوژی پپتیدها و لیرز و تحت نظر گرفتن بیماران از طریق اِم آر آی به آزمایش هایی در این باره تحقیق خواهند کرد.



این شرکت نیز ابراز امیدواری کرد که تا سال 2017 این تکنولوژی طراحی خواهد شد و بیماران از مرگ مغزی نجات خواهند یافت اما تا زمانی که این تکنولوژی به صورت گسترده و جهانی قابل استفاده باشد، فاصله زیادی مانده است. 


گزارش از شکوه نیروبخش



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
لیانا
۰۱:۴۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
الان2021 هستیم.... کاش آجیه من زنده میشد
-
۱۷:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
کاش میشد که کسایی که از دست رفته اند رو برگردوند
احمد فرجامیان
۱۵:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
جای تعجب در اینجا نیست .چرا که الان باید تکنولوژی روز به روز و ثانیه به ثانیه باید پیشرفت کند .و البته بعضی ها میکن کار خدا رو از دست گرفتن .من چون الان رو اون مسعله فکر میکنم .خداوند متعال همچین عقل و منطقی رو داده به بشر که این کار رو انجام میدهند .پس هیچ گونه فکر منحرفانه نباید به ذهن شما برسد .که چنیین کاری رو میکنن.
و ثانیه این نوع پروژه هنوز وارد جهان نشده که .هنوز باید منتظر باشیم.واین کار برای کشور عبل قدرت به نام آمریکا چیزی خاصی هست (باتشکر
ناصر
۱۰:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
میشه داوطلب شد بدون هیچ بیماری خاصی؟؟؟؟؟
آرمین
۰۷:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
عجب
علی
۰۷:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
2017 که دیگه نفسای آخرشه..
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
اگر خدا بخواد هر چیزی ممکن یا غیر ممکن میشه
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
تا زمانیکه زیست شناسان به مدل گوی میله DNAو بیوتکنکلوژی و ژنتیک دل خوش کردن هیچ اتفاق خاصی تو پزشکی نمیافته پذفسور سمیعی دکترای زیست شناسی و علوم پایه هم دارند علاوه بر تخصص شان ترمیم نخاع با سلول بنیادی را غیر مممکن میدونند حال اینا چطور میخوان مرگ مغزی را احیا کننند !
علی
۰۰:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزار یه مثال ساده برات بزنم تا صد سال پیش اگه از ملت می پرسیدی اهن شیشه رو خورد می کنه یا بر عکس همه بهت می خندیدن چون یه جواب معلوم داشت در صورتی که الان شیشه هایی تولید میشن که اهن رو خم می کنن راجع به زنده کردن مرده هاهم خدا داخل قران نشانه هایی گذاشته که زمانی بشر میتونه بهش برسه ولی مسیر طولانی رو باید رد کنه
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
تو علم همه چی ممکنه اونا با خرافات مقایسش نکن
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
سلام من پروفسور آقایی هستم الانم در ایالات متحده آمریکا میهمان هستم و قراره جزء کمیسیون احیاء بشم امیدوارم تو کشور خوومون هم بتونیم احیاء کنیم
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
هروقت تونست مارو خبر کنید
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چقدر جالب فک کنم تا ۲۰ سال آینده مرگم بتونن عقب بندازن.وعمر انسان رو خیلی طولانی کنند
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دمش گرم
ایالات متحده از نظر پژوهش فوق العاده ست.
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دست به چه کاهایی که نمیزنند!
تلاش غیرممکمن ها رو ممکن میکنه
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با آیات قرآن تناقض داردومحال است ممکن شود!
سیدعرفان
۰۳:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
من در عجبم چرا هنوز ذهنهای قفل و بسته به خودشون اجازه میدن در کارِ خدا دخالت کنند، اگر خداوتد انسان رو خلق کرده و لقب اشرف مخلوقات و خلیفه الله به او داده، پس جای بحثی نیست که انسان تواناییشو داره که حتی مرده رو با علمی که از خدا هدیه گرفته زنده کنه؛
تنها متعصبان متظاهر به دین داری هستند که علم رو مخالف با آیات و روایات نص صریح قران میدونن، والّا قران و ایاتش و قطع به یقین خوده خداوند هم در هر زمان و مکانی موافق و همسوی با علم بوده و هست
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چند بار قران خوندی؟ چندتا سوره قران رو خوندی؟اصلا متخصص چندتا ایه قران رو خوندی ؟ خدا خودش توی قران نشانه هایی گذاشته که امر زنده کردن مردگان امری محال نیست و بشر میتونه بهش برسه ولی زمان بسیار زیادی می طلبه
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
یعنی چه؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
زرشک !!
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا کند موفق شوند .
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه عملی بشه که خوبه ولی بعیده پرفسور سمیعی چی میگن راجع به این؟؟؟
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دمشون گرم
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش این خبر رو نمیزاشتی
خواهشا اول به اثرات خبر روی افکار مردم فکر کنید بعد به اثرات آن به اسلام نیز اندیشه کنید
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بابا دمشون گرم واقعا....