سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

حدود 11 میلیون نفر در کشور دیابت دارند

دکترای تغذیه و محقق مرکز تحقیقات دیم سرارود گفت: حدود 11 میلیون نفر در کشور دیابت دارند و یا در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا حق پرست گفت: رژیم غذایی مناسب می‌تواند در بروز خیلی از بیماریهای غیر واگیر متاثر باشد و در بین این بیماریها دیابت رابطه مستقیمی با تغذیه انسان دارد.

وی افزود: دیابت افزایش غیر طبیعی قند خون است که در بلند مدت سبب تغییراتی در عروق خونی در تمام اعضای بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه دیابت دو نوع دارد گفت: در نوع اول در افراد با سنین پایین مثل کودکان بروز می‌کند و در نوع دوم در کلیه افراد با بروز علائم آن و یا آزمایش تشخیص داده می‌شود.

وی با اشاره به عوامل ایجاد کننده بیماری دیابت افزود: عواملی مانند تغذیه بد، سبک زندگی غیر طبیعی، استرس و کم تحرکی باعث بروز این بیماری می‌شوند.

وی با بیان اینکه دیابت باعث بروز دیگر بیماریها نیز می‌شود گفت: دیابت باعث سکته مغزی و قلبی، نارسایی کلیه، اختلال در شبکیه چشم و کوری و قطع عضو در بدن می‌شود.

حق پرست با اشاره به اینکه تغذیه و رژم غذایی مادر بر سلامتی نوزاد نیز تاثیرگذار است تصریح کرد: بیماری دیابت می‌تواند از طریق تغذیه مادر بر سلامت کودک نیز در آینده تاثیر بگذارد.

محقق مرکز تحقیقات دیم سرارود گفت: در دیابت نوع دوم در بدن اشخاص گاهی مقاومت به انسولین ایجاد می‌شود و مواد نشاسته‌ای زیاد و چربی حیوانی نیاز به انسولین را بیشتر کرده و بدن نیز توانایی ساختن آنرا ندارد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، میلیون ، کشور ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.