سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت افغانستان اخراج اجباری پناهجویان از آلمان را نمی‌پذیرد

سفارت افغانستان در آلمان تاکید می‌کند که افغانستان اخراج اجباری پناهجویان افغان را نمی‌پذیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفیر افغانستان در برلین گفت از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۵۰۰ مهاجر داوطلبانه از آلمان به کشور بازگشته‌اند.

سفارت افغانستان در آلمان به این باور است که پناهجویان افغان از وضعیت فعلی بحران مهاجرت در آلمان متاثر شده‌اند و انتظاراتی که از مهاجرت به آلمان داشته‌اند، برآورده نشده است. همزمان مقامات این سفارت می‌گویند که مردم و دولت آلمان هم به خاطر بحران مهاجرت تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند و این مساله قابل درک است.

شفقنا نوشت: حمید صدیق، سفیر افغانستان در برلین در مصاحبه‌ای اختصاصی با دویچه وله گفته که مسوولان این سفارت توانسته‌اند با رایزنی با مقامات آلمانی این موضوع را واضح بسازند که پناهجویان افغان به خاطر فقر و مشکلات اقتصادی به آلمان پناه نیاورده‌اند. آقای صدیق گفته است: «گپ خوبی که اینجا وجود دارد این است که از طرف حکومت آلمان کدام تصمیمی گرفته نشده است که اینها (مهاجران) را جبرا به کشورشان برگردانند.» او در ادامه توضیح داد: «ما از طریق سفارت توانسته‌ایم آنها را قناعت بدهیم که پناهجویان افغان به خاطر مشکل اقتصادی و فقر به آلمان نیامده‌اند، بل به خاطر مشکلات امنیتی و خطر جانی‌شان به آلمان آمده‌اند.»

با آن که شایعاتی منتشر شده که حاکی از اخراج ۸۰ هزار پناهجوی افغان از کشورهای اتحادیه اروپا است، سفیر افغانستان در آلمان گفت که تاکنون چنین سندی نشر نشده و هیچ اخراج اجباری از سوی دولت افغانستان پذیرفتنی نیست. وی افزود: «هر اقدامی فقط باید در هماهنگی با دولت افغانستان صورت بگیرد و در این زمینه تاکنون با دولت افغانستان بحثی مطرح نشده است.»

سفارت افغانستان می‌گوید در سال ۲۰۱۶ موج مهاجرت افغان‌ها به آلمان «به مراتب کمتر» است و از آغاز سال تاکنون ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر به آلمان رفته‌اند. اما همزمان این سفارت از رشد چشم‌گیر بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان از آلمان خبر می‌دهد. آقای صدیق گفت: «این را هم باید بگویم که شمار زیادی این مهاجران که شمارشان به بیش از ۲۵۰۰ تن می‌رسد، برای دریافت برگه عودت به وطن به ما مراجعه کرده‌اند.»

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.