سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح شاهد پژوهی آموزش و پرورش استان حرکتی زینب وار است

استاندار خراسان رضوی گفت: اقدام آموزش و پرورش در طرح شاهد پژوهی، زینب وار و فردوسی گونه بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در آیین اختتامیه طرح شاهد پژوهی که دو سال متوالی است در آموزش و پرورش استان برگزار می شود؛ گفت: دولت یازدهم، بر پایبندی به ارزش های اسلامی، مقابله با انحرافات، اشاعه ی اسلام عقلانی و انقلابی و نهادینه کردن ارزش های دینی در جامعه به عنوان یک اولویت، تاکید دارد.

وی افزود: نقش عظیمی که شهدا در ترویج ارزش های دینی و فرهنگی دارند بی بدیل بوده و به دلیل اینکه شهدا و خانواده آنها سهم مهمی در عزت و ایجاد امینت در کشور داشته اند، باید ستایش شوند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مطالعه در زندگی و رفتار شهیدان، بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ گفت: اقدام آموزش و پرورش در تمامی حوزه های ایثار و شهادت مخصوصا در طرح شاهد پژوهی بسیار ستودنی است و نتایج درخشانی را نه تنها برای استان بلکه در سطح کشور دارد.
رشیدیان با اشاره به واقعه ی کربلا و بازگویی های حضرت زینب (س) از این واقعه ی عظیم، تصریح کرد: همان گونه که اگر این بانوی بزرگوار نبودند کربلا در کربلا می ماند؛ ما نیز باید برای ترویج رشادت های شهیدان و جانبازان کشور این چنین عمل کنیم.
وی ادامه داد: از طرفی ابوالقاسم فردوسی نیز با خلق حماسه ی بزرگ شاهنامه، زبان پارسی را زنده نگه داشت و از این دو بزرگوار باید در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان درس بگیریم.
استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق بوده؛ اظهار کرد: نکته ی مهم تر از اجرای طرح یاد شده، ضرورت شناسایی و پشتیبانی از استعدادهای کشف شده در این طرح است تا بتوانیم ظرفیت ها و ارزش های ملی خود را نه تنها در مرزهای درونی بلکه در فرای مرزهای کشور گسترش دهیم.
رشیدیان عنوان کرد: ارسال 37 هزار و 800 اثر به طرح شاهد پژوهی و تاسیس 22 مرکز شاهد پژوهی از طرف آموزش و پرورش استان خراسان رضوی قابل ستایش است.
انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.