سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مولاوردی در دیدار با همسر رییس جمهور آفریقای جنوبی مطرح کرد:

افزایش همکاری های تهران – پرتوریا در حوزه زنان و خانواده

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: باید تجارب مفید زنان در هر کشوری از سوی زنان در دیگر کشورها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در دیدار "یونگی نگما " همسر رییس جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به جایگاه رفیع نلسون ماندلا رهبر استقلال آفریقای جنوبی نزد ملت ایران، او را یکی از الگوی همه آزادیخواهان جهان خواند و گفت: ایران از ابتدا با کنگره ملی آفریقای جنوبی روابط خوبی داشت و با استقرار نظام جدید آفریقای جنوبی در دوره پس از آپارتاید نیز روابط دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.


معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: روابط ایران و آفریقای جنوبی به عنوان دو قدرت منطقه‌ای همواره حائز اهمیت زیادی بوده و دو کشور با توجه به اشتراکات فرهنگی، زمینه‌های مستعدی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده با یکدیگر دارند.


مولاوردی اظهار داشت: زنان ایرانی در دوران 37 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجارب مفیدی در زمینه های علمی، بهداشتی و اجتماعی به دست آورده‌اند. زنان آفریقای جنوبی نیز با اتکا به تجارب دوران مبارزه با آپارتاید یقینا در دوره جدید دستاوردهای مفیدی داشته‌اند که تبادل این تجربیات و دستاوردها می‌تواند به بهبود و ارتقای وضعیت زنان در ایران و آفریقای جنوبی منتج شود.


معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه در دولت یازدهم، تلاش جدیدی برای استفاده از همه ظرفیتها برای توانمندسازی زنان و استفاده از توانمندیهای زنان در مسیر توسعه سامان یافته، تصریح کرد: در ایران برنامه‌های ارتقای توانمندی‌های زنان در عالی‌ترین سطح زیر نظر رییس جمهوری و در معاونتی زیر نظر ایشان دنبال و اجرا می‌شود. از طریق این معاونت برنامه‌هایی برای توانمندسازی و حمایت از زنان در تمام سطح کشور طراحی و اجرا می شود.


"بونگی نگما" همسر رییس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی ایرانیان ، گفت: زنان آفریقای جنوبی در دوران پس از آپارتاید به سرعت و به سختی در تلاشند تا موقعیت و جایگاه اجتماعی و فردی خود را ارتقا دهند.


وی قدرتمند شدن زنان در جامعه را باعث قدرتمند و قوام یافتن جامعه دانست و اضافه کرد: از همین رو باید از همه ظرفیت‌ها برای توانمندسازی زنان بهره بگیریم و تمایل و آمادگی کامل داریم تا تجارب خود را با زنان ایرانی مبادله کنیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.