سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

حمایت‌های مقام معظم رهبری از برجام، سایه ی تهدید را از کشور برداشت

استاندار خراسان رضوی گفت: : هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری از برجام، موفقیت و اقدامی بزرگ بود که با همراهی ملت ایران به انجام رسید و حاصل آن در گام نخست این بود که سایه ی تهدید و تحریم از کشور برداشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جمع معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی استانداری افزود: در سایه ی تحقق این مهم ، سرمایه برای انجام امور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد کشور شد که هدف از اجرایی شدن برجام نیز آماده کردن فضا برای رونق اقتصادی بود.
وی گفت: در ماه های اخیر برخی با اتخاذ رویکرد سیاه نمایی همواره به دنبال تضعیف دولت و بی ثمر نشان دادن دستاوردها بوده اند که این امر تنها به نا امیدی مردم و تضعیف احساس امنیت جامعه منجر خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال94 ، گفت: به سرانجام رسیدن برجام و برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، پرونده ای زرین در کارنامه دولت یازدهم است که البته مورد بی مهری بسیاری از افراد قرار گرفته است.
رشیدیان با بیان اینکه مرحله ی نخست انتخابات در استان در فضایی سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شد؛ افزود: نحوه ی برگزاری انتخابات بیانگر حاکم بودن عقلانیت در تمامی فرایندهای این حماسه مردمی بوده است.
وی افزود: از میان 69داوطلب راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح کشور، دو نامزد به حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات اختصاص دارد که بر این اساس تمامی تدابیر لازم را اتخاذ کرده ایم.
استاندار خراسان رضوی، تعامل با گروه های سیاسی از طریق خانه ی احزاب، گسترش روابط با تشکلات مجاز قومی و مذهبی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اجرایی شدن سند اقوام و مذاهب، ساماندهی تجمعات صنفی و اعتراضی به شکل قانونمند، را مورد تاکید قرار داد.
رشیدیان با اشاره به تدوین برنامه ی استان در سال گذشته، تاکید کرد: علی رغم تمامی مشکلات در حوزه های مختلف، به مدد همراهی دولت و مردم، عملکرد خوبی را در استان شاهد بودیم و تا حد قابل قبولی، پیش بینی ها، محقق شد.
استاندار خراسان رضوی به ظرفیت های استان اشاره و تاکید کرد: افزایش سرمایه ی اجتماعی، تداوم ارزش های دینی و انقلابی در جامعه، ایجاد حس همدلی و روحیه نشاط اجتماعی در استان از جمله مواردی است که ارتقای میزان مشارکت و تحقق برنامه های توسعه ای کمک شایان توجهی می کند.
رئیس شورای اداری خراسان رضوی با تاکید بر توسعه ی متوازن در اقصی نقاط استان، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف باید زیرساخت های لازم در حوزه ی عمرانی فراهم شود و اتمام پروژه های نیمه تمام از طریق جذب مشارکت و واگذاری به بخش خصوصی با جدیت دنبال شود.
رشیدیان ایجاد زمینه لازم برای استفاده مناسب از تسهیلات متمرکز به منظور اجرای طرح های اولویت دار، توسعه ی روستایی و بهره گیری روستاییان از تسهیلات اعطایی دولت در قالب طرح های مشارکتی را از جمله مواردی دانست که به توسعه ی پایدار منجر می شود و یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی از مدیران مربوطه خواست تا بر روند تشکیل ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها نظارت کنند و پیگیر اجرای مصوبات آن باشند به گونه ای که اثرات آن در زندگی مردم ملموس باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی ما حفظ وضعیت کنونی اشتغال و ایجاد فرصت های جدید شغلی با هدف کاهش نرخ بیکاری است؛ در همین راستا انتظار می رود تا مدیران برای حمایت بیشتر از صنایع با رویکرد صادرات و پشتیبانی از تولیدات داخلی تلاش کنند.
وی از بازارچه های مرزی به عنوان یک مزیت در حوزه ی صادرات کالا یاد کرد و بر لزوم توسعه ی فعالیت آن ها، ایجاد هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، استفاده حداکثری از نیروی انسانی و ظرفیت بانوان برای چابک سازی اداری و بهسازی سرمایه ی انسانی، توسعه ی دولت الکترونیک و حمایت از شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی در گرو سرمایه و فناوری است که با رسیدن به آن ها روند توسعه، پیشرفت و موفقیت شتاب بیشتری می گیرد.
رشیدیان وجود بارگاه منور رضوی در مشهد را ظرفیت عظیم فرهنگی کشور دانست و گفت: باید از این فرصت برای معرفی و نهادینه کردن فرهنگ و سیره ی رضوی در زائران داخلی و خارجی و مجاوران استفاده کنیم.
وی از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 به عنوان فرصتی بی نظیر برای ایران اسلامی و خراسان رضوی یاد کرد و بر بهره گیری مناسب از آن برای تقویت تعامل با مسلمانان تاکید کرد.
تلاش برای ارتقای امنیت استان، آمادگی برای مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی، مدیریت فضای سایبری، توجه به ظرفیت بانوان برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، توجه به تدوین پیوست امنیتی و پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای، مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مقابله با قاچاق سوخت و فراهم ساختن شرایط صادرات از طریق بازارچه های مرزی از جمله تاکیدات استاندار خراسان رضوی به مدیران حاضر در این گردهمایی بود.
رشیدیان با اشاره به تبعات ناشی از وجود اتباع خارجی در استان، اظهار داشت: با برنامه ریزی برای حضور قانونمند، زمینه سازی به منظور بازگشت داوطلبانه و استفاده از ظرفیت های آنان، می توان این تهدید را به فرصتی برای استان و کشور تبدیل کرد.
استاندار خراسان رضوی عهده‌دار بودن مسئولیت در نظامی اسلامی را وظیفه‌ای سنگین بر دوش مسئولان دانست و گفت: افتخار ما این است که در کشوری خدمت می کنیم که تحت نظر ولی امر است.
رشیدیان بر لزوم تقویت ارتباط مدیران با مردم و برگزاری مستمر ملاقات عمومی با استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: تلاش همه ی مدیران ارتقای میزان رضایتمندی مردم و رفع تنگناهای معیشتی آنان است.
انتهای پیام//




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.