سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یو اس ای تودی: نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر را افشا کنید

روزنامه آمریكایی "یو اس ای تودی" تاكید كرد آمریكا باید بخش محرمانه گزارش 11 سپتامبر كنگره، در خصوص نقش عربستان در حملات مذكور را منتشر كند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه «یو اس ای تودی» در گزارشی نوشت: برای مدت حدود 15 سال یك حقیقت مسلم درباره حملات 11 سپتامبر وجود داشته و آن اینكه 15 تن از 19 فرد مهاجم اهل عربستان سعودی بودند. 

همزمان با سفر باراك اوباما به عربستان سعودی، مسائل مختلفی دو كشور را از هم جدا می كند؛ مسائلی از جمله نارضایتی عربستان از توافق هسته ای با ایران، تداوم حمایت سعودی ها از وهابیت و اظهارات اوباما در خصوص اینكه كشورهایی مانند عربستان در تلاش های نظامی آمریكا هیچکاره هستند. اما پرسش های بی پاسخ درباره نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر بطور خاص مشكل آفرین است.

طرحی در كنگره آمریكا با حمایت بی سابقه نمایندگان دو حزب، درصدد است تا مصونیت عربستان دربرابر دادخواست های مربوط به حملات 11 سپتامبر را از بین ببرد. مقام های عربستان آشكارا تهدید كرده اند در صورت تصویب این طرح دارایی های خود، به ارزش 750 میلیارد دلار، را می فروشند تا از توقیف از سوی دادگاه ها جلوگیری كنند. 

در ادامه این گزارش آمده است: این در حالی است كه بخشی 28 صفحه ای از گزارش سال 2002 كنگره درباره حملات 11 سپتامبر كه به گفته برخی مقام ها از افرادی درون و بیرون از دولت عربستان به عنوان كمك كنندگان هواپیمارباهای حملات 11 سپتامبر نام می برد، همچنان محرمانه باقی مانده است. 

«باب گراهام» سناتور دموكرات سابق فلوریدا و از روسای كمیسیون تهیه كننده گزارش كنگره، درگفت و گو با شبكه خبری «سی بی اس» تاكید كرد دولت عربستان، عربستانی های پولدار و موسسات خیریه عربستانی همگی در حمایت از تروریست ها دست داشتند.

با وجود قول های اوباما به خانواده های قربانیان 11 سپتامبر، این 28 صفحه همچنان از دیده ها پنهان مانده و اكنون زمان آشكار كردن این بخش از گزارش 11 سپتامبر و مشخص شدن نقش عربستان درحملات 11 سپتامبر است. تهدید عربستان برای فروش دارایی ها نیز تهدیدی تو خالی است زیرا عربستان بیش از آمریكا ضرر خواهد كرد. 

این نشریه در ادامه نوشت: میچ مك كانل رهبر اكثریت جمهوریخواه مجلس سنا آمریكا روز سه شنبه اعلام كرد هنوز طرح مجاز شدن شهروندان آمریكا برای شكایت از دولت عربستان سعودی را در دست بررسی دارد. این طرح مورد بررسی در سنا به شهروندان آمریكایی اجازه می دهد تا از دولت عربستان در ارتباط با حملات 11 سپتامبر 2001 شكایت كنند. 

مك كانل با بیان اینكه «هنوز درحال بررسی طرح هستم»، خاطرنشان كرد تاریخی برای بحث و بررسی درباره این طرح مشخص نشده است.

این در حالی است كه خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر از تلاش دولت باراك اوباما برای بی اثر كردن طرح پیشنهادی كنگره ناراضی هستند. اعضای این خانواده ها از اوباما خواسته اند كه اجازه دهد اسناد مربوط به مداخله احتمالی عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر از طبقه بندی محرمانه خارج و منتشر شوند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
زمانی که حکومت سعودی امریکا را درمورد افشای حمله 11 ستامر تهدید میکند معنیش این است که دران دخالت داشته برای جلو گیری وازاشکار شدن جزییات ان واهمه دارد