سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۳۷۷ میلیارد ریالی بارندگی های اخیر به خراسان رضوی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از خسارت 377 میلیارد ریالی بارندگی های اخیر به بخش های مختلف در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت علی شایانفر افزود: این مبلغ مربوط به خسارت بارندگی های 26 تا 31 فروردین ماه در بخش های زیربنایی کشاورزی و منازل مسکونی و تجاری 14 شهرستان این استان است.

وی اظهار کرد: در اثر این بارندگی ها شبکه ها و منابع تامین آب 78 روستای استان صدمه دید که بر اساس برآوردها حدود 25 میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد شده و آب مورد نیاز بیش از 50 روستا با تانکر و به صورت سیار تامین می شود.
وی گفت: خسارت وارده به شبکه ها و منابع آب 11 شهرستان استان نیز حدود 27 میلیارد ریال براورد شده است.
شایانفر افزود: چاه های تامین آب مشهد سه میلیارد ریال و شبکه فاضلاب این کلانشهر هم همین میزان خسارت دیده است.
وی اظهار کرد: بارندگی های مزبور به بخش کشاورزی 13 شهرستان استان هم معادل 204 میلیارد ریال خسارت زد که 50 درصد این میزان در بخش باغی و بقیه در بخش منابع آب کشاورزی و قنوات بوده است.
وی آسیب به 200 واحد مسکونی روستایی در این استان را از دیگر صدمات بارندگی و جاری شدن سیل دانست و گفت: بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی در شهرستان های کلات، درگز، نیشابور، مه ولات و کاشمر گزارش شده که بر اساس برآوردها بیش از 50 میلیارد ریال می باشد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، خسارات وارده در بخش راهها را نیز 65 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: به رغم شدت سیلاب ها تاکنون خسارت جانی در این استان گزارش نشده و تمام نیروهای دستگاه های مربوطه در آماده باش بوده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدت جمعیت هلال احمر استان با بکارگیری 38 تیم عملیاتی و توزیع هشت تخته چادر، 400 بسته مواد غذایی و 100 تخته پتو به 960 نفر امداد رسانی کرده است.
شایانفر گفت: شهرداری مشهد نیز در 107 نقطه شهری، امداد رسانی به 150 واحد مسکونی و تجاری دچار آبگرفتگی و همچنین امداد رسانی در زمینه 45 مورد سقوط درخت در این مدت انجام داده است.
انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.