سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

آغار کاشت بیش از 15هزار نشاء گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی بافق

کاشت بیش از 15هزار نشاء گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی شهرستان بافق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مدیر تجاری سازی فناوری جهاد دانشگاهی یزد از شهرستان بافق به عنوان نخستین و موفق ترین شهر استان در ایجاد مزارع گیاهان دارویی یاد کرد و گفت: با شروع کشت 15 هزار نشاء گیاهان دارویی در سطح مزارع کشاورزی بافق، پیش بینی می شود بیش از 3 هکتار از این مزارع به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یابد.

حیدر مفتاح زاده با اشاره به اینکه شهرستان بافق پایلوت مزارع گیاهان دارویی می شود افزود: اجرای طرح از سال گذشته با موفقیت در این شهرستان شروع شده و در سال جاری نیز با توجه به شروع فصل کاشت چند گیاه دارویی، همراه با آموزش به بهره برداران در این بخش آغاز شده است .

وی به اقتصادی بودن این گیاهان دارویی اشاره و بیان کرد: گیاهان دارویی کاشت شده نظیر زوفا، به لیمو، گیاه خارمریم، کدوی طبی، گل راعی و ... با اقلیم آب و هوایی شهرستان بافق سازگاری خوبی دارند.

مدیر تجاری سازی فناوری جهاد دانشگاهی یزد هدف از کاشت نشاء گیاهان دارویی را ایجاد یک الگو برای کشاورزان منطقه عنوان کرد و گفت: هر کشاورز می تواند در مساحتی به اندازه 500 تا 100 متر مربع به کاشت گیاهان داوریی بپردازد.

 مفتاح زاده افزود: طرح پایلوت گیاهان دارویی از زمان کاشت تا برداشت فروش و بسته بندی 6ماه طول می کشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.