سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کشف 5 تن گیاه دارویی آویشن از قاچاقچیان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کشف و ضبط بیش از 5 تن محموله قاچاق گیاه دارویی آویشن در شهرستان جیرفت خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدحسن کردستانی گفت :نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت با همکاری فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی این اداره کل موفق به کشف و ضبط 5 هزار و 50 کیلوگرم آویشن قاچاق در بخش ساردوئیه این شهرستان شدند.


وی با اشاره به این مطلب که محموله توقیف شده توسط دلالان گیاهان دارویی از شهرستان ها و استان های همجوار برداشت و به دیگر استان های کشورحمل میشده است افزود: این محموله قاچاق با هوشیاری و رصد حفاظتی اداره حراست این اداره کل وهمچنین اقدام به موقع رئیس اداره منابع طبیعی و نیروهای پاسگاه حفاظت ازمنابع طبیعی شهرستان جیرفت توقیف و بر اساس حکم قضایی ضبط گردید.

کردستانی با بیان اینکه برداشت، حمل و انبار هرگونه گیاه دارویی بدون مجوز از منابع طبیعی خلاف قانون بوده و به عنوان قاچاق کالا محسوب میشود یادآور شد : ارزش ریالی این محموله بیش از 1 میلیارد و 260 میلیون ریال است که سوداگران عرصه های منابع طبیعی ضمن تخریب طبیعت قصد قاچاق آن به سایر استان های کشور را داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت : مردم طبیعت دوست میتوانند با شماره 1504 (کد امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت منابع طبیعی) تماس گرفته و هرگونه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی را گزارش کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کشف ، آویشن ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.