سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

حذف موثرتر آلاینده ها ی آب به کمک نانوفتو کاتالیست اصلاح شده

پژوهشگران اصفهانی موفق شدند با اصلاح نانوفتوکاتالیست‌های مورد استفاده در حذف ترکیبات آلی، بازدهی و سرعت فرایند تصفیه‌ی آب را افزایش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین‌شهر و مجری این طرح گفت: محصول تولید شده در این طرح علاوه بر تسریع فرایند تصفیه‌ی آب، در ساخت قطعات نوری هم استفاده می شود.
حمیدرضا پوراعتدال با اشاره به ترکیب آلی پارا آمینو فنول به‌عنوان آلاینده‌ی آب و همچنین فرایند فتوتخریب این آلاینده دراین طرح گفت: اصلاح فتوکاتالیست دی‌اکسید تیتانیوم برای افزایش حساسیت آن در ناحیه‌ی طیف مرئی و بازدهی فرایند فتوتخریب این ترکیب آلی از اهداف اجرای این طرح است.
وی افزایش بازدهی و سرعت فرایند تصفیه‌ی آب و کاهش هزینه‌ را ازمهمترین مزایای استفاده از این نانوفتوکاتالیست دانست و افزود: دراین طرح تحقیقاتی از روش رسوبی برای تولید نانوذرات ترکیبات جامد  همچنین روش مشخصه یابی برای  ارزیابی نانوذرات سنتز و اصلاح شده استفاده و همچنین پس از آماده‌سازی رآکتور، کارایی و میزان بازدهی این نانوذرات اصلاح شده در فتوتخریب ترکیب فنولی موردنظر بررسی شده است
مجری طرح گفت: این تحقیقات حاصل تلاش‌ حمیدرضا پوراعتدال عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر و علی محمد سهرابی دانش‌آموخته‌ی دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا است.
حمیدرضا اعتدال پور افزود: نتایج این کار تحقیقاتی  در مجله بین المللی  Journal of the Iranian Chemical Society چاپ شده است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.