سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

حمایت از نشان محبوب ملی یا همان کفش تبریز راهکاری برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی

رئیس انجمن صنعت کفش تبریز گفت: صنعت کفش تبریز رفیت بزرگی برای اشتغال زایی و صادرات دارد و در صورت حمایت جدی از این بخش قدمهای اساسی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی می توان برداشت .

خادم درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛با اشاره به دغدغه های اصلی دولت برای ایجاد اشتغال گفت :40 هزار نفر در یکهزار و 800 واحد تولیدی کوچک و بزرگ صنعت کفش تبریز فعالیت دارند.

وی با بیان تاثیرگذاری کاهش قدرت خرید مردم در کشور در بحث تولید تصریح کرد: تولید در کشور با توجه به کاهش قدرت خرید مردم کاهش داشته بطوریکه تولید کفش تبریز 60 میلیون جفت و میزان صادرات در کشور به ارزش حدود 120 میلیون دلار و در استان به ارزش دو میلیون و 700 هزار دلار بوده است.

رئیس انجمن صنعت کفش تبریز از جمله راهکارهای حمایتی دولت از صنعت کفش را کمک به توسعه زیرساخت ها و کنترل مبادی برای کالاهای خارجی و مبارزه با کالاهای قاچاق عنوان کرد.

خادم خاطرنشان کرد: با فراهم شدن زیرساخت های تولید داخلی و امکان مزیت رقابتی تولید و افزایش کیفیت تولیدات خواهیم توانست با معضل قاچاق مبارزه کنیم.

وی جنس مرغوب و استفاده از چرم و مناسب بودن قیمت محصولات را بزرگترین مزیت صنعت کفش تبریز دانست و گفت: کفش تبریز در کشور به عنوان یکی از برندهای محبوب ملی مطرح است که با حضور در همایش ها و نمایشگاه های بین المللی سعی در تبلیغ و شناساندن محصولات به بازارهای هدف خواهیم داشت.

وی گفت: واحدهای تولیدی در حال حاضر با ظرفیت کمی کار می کنند که اگر زیر ساخت ها فراهم باشد و تقاضا وجود داشته باشد در صورت نیاز توانایی تولید در این صنعت وجود دارد و خواهیم توانست پاسخگو نیازهای جامعه باشیم.

رئیس انجمن صنعت کفش تبریز شناسایی ذائقه مشتری را یکی از عوامل پوشش بازار هدف برشمرد و افزود: در این راستا صنعت کفش تبریز موفق عمل نکرده چراکه هیچ گونه حمایت و تسهیلاتی برای این حوزه در نظر گرفته نشده است.

خادم بیان کرد: انجمن کفش تبریز با معرفی فرصت ها و توانمندی های صنعت کفش تبریز به مسئولین استانی و کشوری در تولیدکنندگان این باور را به وجود آورده که این صنعت قابلیت توسعه و رشد و عین حال اشتغال زایی را دارد.

وی گفت: تنها راه نجات بازار کفش تبریز و همسو شدن با شعار اقتصادمقاومتی اقدام و عمل افزایش توان تولیدی با شناسایی ذائقه و سلیقه بازار هدف است.

یک فعال صنعت کفش تبریز نیز افزود: قیمت کفش تبریز به دلیل کیفیت عالی زیاد است و اکثر مردم به دلیل کاهش توان خرید ترجیح می دهند جنس نامرغوب ارزان قیمت چینی بخرند که این اوضاع باعث بیکاری و رکود در بازار کفش تبریز شده است از سوی دیگر دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان این بخش نمی کند.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.