تبریز؛

برگزاری جشنواره معراج با محوریت نماز و نیایش

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری جشنواره معراج با محوریت نماز و نیایش در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حمیدی با اشاره به برگزاری جشنواره معراج درسه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال اظهار داشت: این جشنواره در 10 قالب صنایع دستی، عکاسی، خوشنویسی، داستان نویسی، نمایش و تئاتر، خاطره‌نویسی، فیلم و تولیدات نرم‌افزار، انیمیشن، شعر و طراحی‌های گرافیکی برگزار می‌شود‌.

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد زمینه برای رشد فعالیت‌های هنری با محوریت نماز، تشویق هنرمندان به موضوع نماز از طریق کشف، معرفی و تقدیر از هنرمندانی که به این موضوع پرداخته‌اند، اشاعه ارزش‌های آیینی و نمادین دین اسلام از طریق هنر، معرفی موضوع نماز به عنوان مضمونی برای به کارگیری و ابداع در آثار هنری برگزار می‌شود.

حمیدی، با بیان اینکه استفاده از ابزار هنر بهترین راهکار ترویج فرهنگ اقامه نماز محسوب می‌شود، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره، حرکتی بسیار خوب و ارزنده برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه به وسیله زبان هنر است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تبریز طی سال‌های گذشته با تقویت و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی، مذهبی و دینی با محوریت موضوع نماز گام‌های عملی برای ترویج فرهنگ نماز برداشته است، از عزم جدی این مجموعه برای توسعه این قبیل برنامه‌ها خبر داد.

حمیدی با اشاره به کسب عنوان برتر شهرداری تبریز در سال 94 به عنوان نهاد فعال در ترویج و توسعه فرهنگ نماز گفت: خانواده بزرگ شهرداری تبریز، ضمن توجه جدی به فریضه نماز در مجموع درون سازمانی، نسبت به برنامه‌ریزی راهبردی در فضاهای عمومی شهری خصوصأ پارک‌ها و مساجد برای اشاعه فرهنگ غنی و اصیل اسلامی قدم برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه به آثار برگزیده این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را 25 اردیبهشت به فرهنگسراهای شهرداری‌های مناطق و فرهنگسراهای مشارکتی تحویل و رسید دریافت کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.