سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

خسارت بر اثر بارندگی به کشاورزی رامشیر

۳۷ میلیارد تومان بارندگی‌ها به کشاورزی رامشیر خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ فرماندار رامشیر گفت: بارندگی‌های اخیر خسارت شدیدی به محصولات و تاسیسات کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.
 سعید فیوضی افزود: بارندگی‌های شدید در حوضه آبریز بالادست رودخانه جراحی، موجب طغیان این رودخانه و خسارات شدید به این شهرستان شد.
 وی گفت: بارش شدید باران موجب شد حجم آورد رودخانه به بیش از ۳۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه برسد و سازه موسوم به فیوز پلاگ سد تنظیمی - انحرافی شهدای رامشیر عمل نموده و در اثر‌‌ رها شدن آب‌های پشت سد، تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامشیر از جمله چم اسحاق، سبع اگطاع علیا، سبع اگطاع سفلی، تل اسود، بویرده و رشیده دچار آبگرفتگی شده و در محاصره سیلاب قرار گرفتند.
فرماندار رامشیر افزود: بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، اراضی کشاورزی و محصولات زراعی شهرستان شامل گندم، جو و سایر صیفی جات در اثر این طغیان دچار خسارات فراوان و غیرقابل جبران شدند.
 فیوضی گفت: گزارش میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی ۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است که ۲۵ میلیارد تومان مربوط به بخش زراعت و دام و ۱۲ میلیارد تومان مربوط به تخریب کانال‌ها و زهکش‌ها و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ آب است.
وی افزود: سازه فیوز پلاگ در آبان ماه سال ۱۳۸۸ عمل نموده و خسارات زیادی را به زیر ساخت‌ها و اراضی زراعی روستاهای غرب جراحی وارد کرد.
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.