سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشيه افتتاح خط و ايستگاه مترو مجموعه شهر آفتاب مطرح شد:

بهره برداری بيش از 70 درصد خطوط مترو در سال های 84 تا 94

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: بالغ بر 70 درصد از خطوط مترو در سال های 84 تا 94 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویشی مدير عامل شركت متروی تهران در حاشيه مراسم افتتاح خط و ايستگاه مترو مجموعه شهر آفتاب در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه توسعه مترو اهميت بالايی برای شهرداری تهران دارد، اظهار داشت: در همين راستا تمامی معاونت های این مجموعه بسیج شده اند تا این کار بزرگ به سرانجام برسد.

وی با بيان اين‌كه سال 94 سال سختی برای مجموعه مترو بود، گفت: اما خوشبختانه در ابن شرايط نیمه شمالی خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر و خط ویژه فرودگاه مهرآباد با 4 ترمینال به بهره برداری رسيد.

مدير عامل شركت متروی تهران بيان كرد: اين خط  از ایستگاه شاهد تا شهر جدید پرند درمجموع 52 کیلومتر طول دارد که در 3 فاز به بهره برداری خواهد رسيد.

درویشی افزود: فاز اول بهره برداری از 6 کیلومتر خط مترو،فاز دوم بهره برداری از 32 کیلومتر خط مترو از فرودگاه تا حرم امام خمینی (ره) و در فاز سوم بهره برداری 52 کیلومتری از حرم امام خمینی (ره) تا شهر پرند در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: سرعت قطارهای مترو در این خط 120کیلومتر در نظر گرفته شده است و ایستگاه مجموعه شهر آفتاب 25 هزار متر مربع وسعت دارد که در همین راستا از  نظر ساختاری ایستگاه ویژه ای به شمار می آید.

مدیر عامل شرکت متروی تهران تصریح کرد : قطارهای این خط امکان جابه جایی مسافر تا ایستگاه تجریش را دارد.

درویشی با بیان این‌که  تاکنون 101 ایستگاه مترو در تهران افتتاح شده است، اظهار داشت: 180 کیلومتر مترو تاکنون به بهره برداری رسیده است و بالغ بر  2.5 میلیون جابه جایی مسافر انجام می شود  .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.