سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برداشت گیاه دارویی گلرنگ در ریگان

معاون جهاد کشاورزی ریگان گفت: برداشت گیاه گلرنگ از 5هکتار مزارع شهرستان ریگان اغاز وپیش بینی میشود 10تن محصول برداشت شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ایمان موسی زاده افزود: بیشترین سطح زیر کشت در روستای بمبویان می باشد که این محصول از طریق سیستمهای نوین آبیاری شدند .

وی تصریح کرد: گیاه گلرنگ از گل ان برای خواص درمانی واز دانه های ان برای روغن استفاده میشود .

معاون جهاد کشاورزی ریگان افزود: با توجه به کلاسهای برگزار شده جهت ترغیب وتشویق کشاورزان امسال کشاورزان ریگانی به این محصول روی اوردند.

موسی زاده بیان داشت: استفاده از بذر گلرنگ به ‌منظور تهیه روغن خوراکی،کنسانتره آن برای تغذیه دام، استفاده برای مواد افزودنی غذا، مصارف صنعتی و طب سنتی از اهداف اصلی کشت گلرنگ محسوب میشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دوره رشد کوتاه، مقاوم به خشکی و کم آبی، مبارزه با آفات و بیماری و نیاز به مراقبت کم میتواند منبع خوبی برای درآمدکشاورزان باشد

معاون جهاد کشاورزی ریگان افزود: با بیان اینکه روغن گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع یکی از سالمترین روغن‌ها به شمار میرود، گفت: گلرنگ گیاهی است یک ساله که از دانه آن برای تولید روغن و همچنین برای تناوب زراعی با محصولات از جمله گندم دیم استفاده می‌شود.

موسی زاده گفت: برداشت گلرنگ با این مقدار قدم مثبتی در افزایش تولید و ترویج کشت دانه های روغنی در ریگان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برداشت ، گلرنگ ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.