سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودک هم نیاز به احترام دارد

کودکان در هر سنی نیازمند احترام از سوی اطرافیان بویژه والدین خود هستند.

شیوا وکیلی روان شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تعلیم و تربیت کودک یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه های والدین بوده که نیازمند رعایت نکاتی از طرف آنان است تا باعث شکل گیری صحیح اخلاق و روابط اجتماعی صحیح کودکان شود. 

وی در ادامه گفت: نخستین نکته ای که والدین باید به آن توجه داشته باشند محبتی است که باید نسبت به فرزندان خود داشته باشند و نباید آن را از کودک خود دریغ کنند و همچنین زیاده روی در محبت کردن باعث ایجاد مشکلات بزرگتری از جمله لوس بار آمدن در او خواهد شد. 

وکیلی تصریح کرد: اهمیت به کودک و احترام قائل شدن به او نیز بسیار مورد توجه روان شناسان است زیرا والدین الگویی برای کودک بوده و بنابراین انعکاس رفتارهای پدر و مادر مستقیماً بر روی فرزندان تأثیر گذاشته و درواقع آینه ای مقابل یکدیگر هستند. 

این روان شناس تربیتی در پایان گفت: مورد مشورت قرار گرفتن کودک در مسائلی که مربوط به خودش بوده بسیار اهمیت داشته و او می آموزد که از نظر دیگران برای انجام کارهایش نظرخواهی کند و این کار را در آینده در زندگی مشترک خود اجرا کند تا بهترین تصمیم گیری ها انجام شود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.