عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که شهرداری در جمع آوری معتادان هرندی برنامه‌ای ندارد، گفت: باید از تجربه معتادان بهبود یافته در این مراکز استفاده کرد.

فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت زنان معتاد جمع آوری شده از محله هرندی و انتقال آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد شفق اظهار داشت: زمانی که با زنان جمع آوری شده از محله هرندی صحبت می‌کنم تمام آن‌ها تمایل دارند به خانه‌های خودشان بازگردند و وقتی از شرایط خانه‌هایشان سوال می‌کنیم متوجه می‌شویم خانه‌ای در کار نیست و آن‌ها می‌خواهند دوباره به هرندی بازگردند.

وی افزود: این زنان از خاطرات کارتن خوابی به بدی یاد نمی‌کنند و این نوع زندگی برای آن‌ها به یک سبک زندگی تبدیل شده است در واقع این زنان نیازمند پژوهش هستند و باید با آن‌ها به عنوان یک بیمار رفتار کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شهرداری با احداث مراکز نگهداری و کمپ‌ها به نتیجه نمی‌رسد زیرا افراد کارتون خواب بعد از آزاد سازی دوباره به شرایط  اولیه باز می‌گردند.

 دانشور با بیان این‌که در رابطه با جمع آوری معتادان محله هرندی مطالعه‌ای وجود ندارد، گفت: شهرداری در جمع آوری معتادان هرندی برخورد کالبدی دارد در صورتی که تجربه نشان داده برخورد با هر فرد معتاد با فرد دیگر متفاوت است و با یک نسخه ثابت نمی‌توان برای 400 فرد وارد کار شد.

وی تصریح کرد: در کار جمع آوری معتادان کارتن خواب محله هرندی به چند موضوع توجه نشده است، ابتدا موضوع حضور مددکار اجتماعی در مراکز شفق و بهاران است البته شهرداری عنوان کرده است مددکاران بهزیستی در این مراکز حضور دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که کار مددکاران حضور بین افراد معتاد و صحبت با خانواده آن‌ها است، گفت: مددکاران حاضر در کمپ‌های شفق فقط مشغول به آمارگیری هستند و هیچ کدام به منازل این افراد مراجعه نکرده‌اند.

 دانشور تصریح کرد: لازم است در کنار مددکاران اجتماعی، مددیارهای تخصصی حضور داشته باشند مددیاران معتادان بهبود یافته‌ای هستند که راحت‌تر صحبت  معتادان را درک می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بنده و آقای قالیباف زبان معتادان را متوجه نمی‌شویم، بیان کرد: حتی مددکاران اجتماعی که در این رشته تحصیل کرده‌اند صحبت این افراد را متوجه نمی‌شوند و بهبود یافتگان بهترین افراد در این رابطه هستند که در مراکز شفق و بهاران به این موضوع توجه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار