سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هورمون هایی که با مرگ خاموش به زیبایی جسم می انجامد

مصرف مکمل ها ی بدنسازی برای رشد بیش از حد منجر به بروز معضلاتی می شود که شاید از عوارض آن بی اطلاع هستیم اما در آینده این استفاده های بی رویه عواقب خود را به گونه ای نشان خواهند داد که دیگر جای جبران ندارد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، امروزه به دلیل دفع سریع تر انواع خوراکی ها این داروها نسبت به انواع تزریقی، میزان مصرفش در نوع خوراکی ورزشکاران افزایش یافته است.
 
اثر این مواد روی سوخت و ساز کبدی داروها و استروئیدهای درون زا، احتباس صفرا، نارسایی کبدی، تخریب بافت کبد و بالاخره سرطانهای خوش‌ خیم و بدخیم از جمله عوارض کبد ی این داروها هستند که زمان بروز آنها حتی تا 22 سال بعد از مصرف دارو نیز گزارش شده است.
 
امیر پور کیان مربی بدنسازی در گفتکو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: همه داروهایی که در بدنسازی استفاده می شوند برای امراض مختلف بدن انسان به کار می رود اما در بدنسازی از آنها سوء استفاده می شود، استروئید ها یا داروهای هورمونی نقش افزایش یا کاهش تسترون را در بدن ورزشکارانی که به بدنسازیمی پردازند ایفا می کند.

برای مثال اولیناتوم خاصیت دارویی دارد و برای بیماری سینه بانوان استفاده می شود و  اما در بدنسازی هنگامی که آقایان استفاده می کنند به درشت شدن عضله سینه می انجامد و در نهایت منجر به بروز عوارض می شود یا مصرف قرص قلب در افرادی که مشکل قلبی ندارند باعث پاره شدن مویرگ ها می شود و عرضه جدیدی در بدن ایجاد می کند که در بلند مدت اتفاق خواهد افتاد و منجر به مرگ شخص می شود.
 
وی افزود: از دیگر عوارضی که این دارو ها دارند غلیظ شدن خون، کوچک شدن آلت تناسلی و در نهایت عقیم شدن فرد می شود.
 
پور کیان در ادامه تصریح کرد: هورمون های سوماتروپین به رشد طولی و صفحه های رشدی در کودکان کمک می کند و کودک به صورت طبیعی رشد می کند ضمن اینکه زیبایی و طراوت دارند اما هنگامی که ورزشکاران بدنسازی هورمون تسترون (داروهای رشد) را مصرف می کنند این هورمون به بزرگ شدن اضافی  بدن می انجامد به همین خاطر فک و دهان کسانی که این ماده را استفاده می کنند بیش از اندازه بزرگ می شود و علاوه بر آن سوخت و ساز بدن را 10 برابر افزایش داده و موجب چربی سوزی بیشتر و چسبیدن پوست به ماهیچه ها و عضله  می شود و از دیگر اتفاقات ناگواری که می افتد رشد غدد در بدن است که منجر به اتفاقات بعدی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.