سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

روایت جلسه ۳۰ ساله قرآن در قم

جلسه قرآنی حسینیه نجفی‎ها در بیش از ۳۰ سال، بسیاری از اساتید امروز قرآن کشور را در خود پرورش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ محمد علی دهدشتی، استاد و بانی جلسه قرآنی حسینیه نجفی‎های قم، با  گفت: این جلسه قرآنی بیش از ۳۰ سال در قم سابقه فعالیت دارد و از این حیث جزو قدیمی‎ترین مجالس قرآنی است.
 
وی افزود: این جلسه در حسینیه نجفی‎های قم و به پیشنهاد بنده برای تشکیل یک جلسه قرآنی به دلیل شرایط خاص محیطی و منطقه‎ای این مکان دایر شد.

دهدشتی ادامه داد: در این جلسه قرآنی که دوشنبه‎ها پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‎شود هر هفته جوانان و قاریان مطرح استان و برخی اوقات میهمانانی از شهرهای دیگر نیز حضور می‎یابند.
 
استاد قرآن استان قم با بیان اینکه این جلسه هر هفته به شکل مردمی برگزار می‏شود گفت :این جلسه از سوی هیچ نهاد دولتی حمایت نمی‎شود اطعام مختصری که پس از این برنامه انجام می‎شود نیز از سوی مردم و حاضران در جلسه تامین می‎شود.
 
وی گفت: در این سالها جوانان بسیاری در این جلسات شرکت می‎کنند در گذشته نیز شهدایی از این جمع تقدیم انقلاب شده‌اند؛ از جمله شهدایی که در این جلسات حضور می‎یافتند می‎توان به شهید عسکری، امینی و انصاری اشاره کرد.
 
دهدشتی درپایان یاداورشد: در این سالها بسیاری از اساتید امروزی قرآن استان و کشور در جلسه قرآنی این حسینیه شرکت می‏کردند و به جرات می‏توانم بگویم که تمامی اساتید امروز قرآن در این جلسات حضور می‎یافتند؛ البته نمی‎توان از لفظ شاگرد برای آنها استفاده کنم بلکه آنها در این جلسات شرکت می‏کردند و از نور قرآن بهره مند می‎شدند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، روایت ، سی ساله ، جلسه ، قران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.