سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرآبادی: عدالت در صدور کارت معافیت خدمت سربازی بین سالهای 94 تا 95 رعایت نشده / باهنر: با ارائه طرح می‌توان رفع ابهام کرد

نماینده قم به وجود تبعیض میان کارت‌های معافیت خدمت سربازی 94 با 95 اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم طی اخطاری براساس بند 9 اصل سوم قانون اساسی در صحن علنی امروز شنبه 28 فروردین ماه خطاب به باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست مجلس را برعهده داشت گفت: براساس این بند بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه تأکید شده است.

وی تصریح کرد: در تبصره 16 قانون بودجه سال 95 که بحث فروش جریمه خدمت سربازی عنوان شده بندی وجود دارد که می‌گوید، دارندگان کارت معافیت موضوع این بند از نامزدی نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای شهر و روستا، حضور در هیئت رئیسه و مشاغل سیاسی و علمی محروم هستند.

وی ادامه داد: این قانون در بودجه سال 94 تصویب شد که متأسفانه در تبصره 11 بودجه سال 95 این بند ذکر نشده و در صدور کارت‌های پایان خدمت توسط سازمان نظام وظیفه این موضوع وجود دارد که در کارت‌های 94 حضور در مشاغل سیاسی ذکر شده اما در کارت‌های سال 95 این موضوع بیان نمی‌شود.

نماینده قم بیان داشت: به نظر می‌رسد این یک تبعیض است و کمیسیون تلفیق بودجه فراموش کرده این ابهام را رفع کند لذا یا توضیحی برای رفع آن نوشته و یا کارت‌های قدیم نیز این موضوع حذف شود.

باهنر نایب رئیس مجلس در پاسخ به امیرآبادی گفت: مصوبات مجلس قابلیت رفع ابهام ندارد لذا اخطار شما وارد نیست زیرا یکسری مجوزات در بودجه سال 94 و یا 95 ارائه می‌شود که امکان دارد کم و زیاد شود.

وی تأکید کرد: نمی‌توان گفت که هر موضوعی که در سال 94 اعلام شده در 95 هم بیان شود لذا اگر می‌خواهید رفع ابهام شود نیاز به قانون عادی وجود دارد که با ارائه طرح و یا ماده واحده‌ای می‌توان این موضوع را مطرح و رفع ممنوعیت در کارت‌های معافیت سربازی سال 94 را انجام داد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.