سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار،

ولایت نورستان دارای جاده آسفالت خواهد شد

رییس جمهور کشور در دیدار با شماری از بزرگان و علمای دینی ولایت نورستان گفته است که این ولایت برای نخستین بار در سال جاری دارای جاده آسفالت خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که آقای غنی عصر روز جمعه (۲۷ حمل) با شماری از بزرگان ولایت نورستان با حضور داکتر محمد اکرم اخپلواک نماینده ویژه رییس جمهور در امور سیاسی و حاجی عبدالظاهر قدیر معاون اول نمایندگان در ارگ دیدار نموده است.

در این دیدار ابتدا نمایندگان و بزرگان ولایت نورستان، خواست‌ها و مشکلات ولایت مربوط شان را پیرامون وضعیت امنیتی، معارف، بهداشت، احداث و ترمیم بزرگ راه‌ها، موجودیت فساد در ادارات محلی و اعمار خوابگاه ها برای لیسه ها، به رییس جمهور مطرح نمودند.

سپس آقای غنی ضمن قدردانی از همکاری مردم نورستان با دولت گفته است که والی نورستان همواره مشکلات و خواست‌های مردم این ولایت را با وی شریک نموده است.

آقای غنی خاطر نشان کرد که امسال برای نخستین بار ولایت نورستان دارای جاده قیرریزی خواهد شد و این پروژه توسط خود باشندگان نورستان نظارت خواهد شد.

وی پیرامون مشکلات امنیتی گفت که سال گذشته سال دشواری بود اما امسال قوای هوایی افغانستان تقویت گردیده و هم تدابیر و آمادگی بیشتر وجود دارد.

رییس جمهور خواست مردم نورستان را بخاطر اعمار خوابگاه ها برای لیسه ها معقول دانست و اضافه کرد که با توجه به امکانات موجود وزارت معارف، به شمول ولایت نورستان در شماری از ولایات به منظور حل مشکلات متعلمین در مناطق ناامن، خوابگاه ها اعمار خواهد شد.

آقای غنی از تمامی شهروندان کشور خواست تا برای تامین امنیت با نیروهای امنیتی و دفاعی همکار باشند.

وی همچنین نقش مردم را به منظور آوردن اصلاحات در ادارات محلی مهم خواند و از عموم مردم خواست که بگونۀ با همی، بخاطر جلوگیری از فساد اداری از روند اصلاحات حمایت کنند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.