سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

استفاده از همه ظرفيت هاي منطقه براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي

استفاده از همه ظرفيت هاي منطقه براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار ويژه آبادان گفت: بهره گيري از ظرفيت هاي كشاورزي ، تجاري و انساني منطقه در راستاي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي ضروری است.

عزيزالله شهبازي با بيان زمينه هاي فعاليت اقتصادي در شهرستان آبادان افزود: آبادان براي تجارت، كشاورزي و صنايع شرايط مساعدي دارد و ظرفيت هاي بسياري براي اشتغال دارد.

وي گفت: در طرح احياي نخيلات و طرح جديدي كه براي احياي نخيلات و توليدات كشاورزي در اين شهرستان ارائه شده است، در فاز اول يك هزار و600 هكتار از اراضي منيوحي به عنوان اراضي قابل كشت شناخته شده است كه تا پايان سال آماده سازي مي شود.

فرماندار آبادان با مقايسه توليد 190 هزار تن خرما قبل از جنگ تحميلي در شهرستان آبادان با توليد سال گذشته اين شهرستان افزود:در زمان حاضر توليد خرماي اين شهرستان رقمي بين 45 تا 50 هزار تن است كه بيانگر ظرفيت هاي به كار گرفته نشده در اين زمينه است.

شهبازي گفت: آبادان در گذشته هشت ميليون نخل داشته و حال اين رقم بسيار تقليل يافته است.

وي با حمايت از طرح هاي گلخانه اي در شهرستان آبادان افزود:رامهرمز رتبه اول محصولات گلخانه اي را در استان كسب كرده است و آبادان نيز مي تواندبا كمي همت به اين رتبه برسد.

فرماندار آبادان با اشاره به پايلوت شدن آبادان براي طرح اقتصاد مقاومتي گفت:پرداخت تسهيلات به طرح هاي اقتصادي به طور نامحدود است و نرخ بهره 10 درصد براي متقاضيان فعاليت هاي اقتصادي در اين شهرستان آماده است.

آبادان يكي از قطب هاي صنعتي كشور در زمينه صنعت نفت و پتروشيمي است ضمن آنكه از مواهب طبيعي بسياري براي رونق اقتصادي و تجاري از جمله منطقه آزاد اروند برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، منطقه ، اقتصاد ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.