سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاهش 78 میلیارد ریالی پرداختی بیماران در کاشان با اجرای طرح تحول سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کاهش 78 میلیارد ریال از هزینه های پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در کاشان در سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حسین اعرابی، به‌مناسبت نخستین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان گفت: خدمات سلامت دهان و دندان به مردم و دانش آموزان به بیش از 34 درصد افزایش یافته است.

وی، تشکیل کمیته طرح تحول سلامت دهان ودندان، تشکیل کمیته طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزی و اجرایی نمودن تفاهم نامه وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش ابتدایی را از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در این راستا بوده است.

به‌گفته‌وی،برگزاری جلسات توجیهی برای دندان‌پزشکان و نیروهای درگیر در طرح تحول،

تجهیز و فعال سازی هفت واحد دندانپزشکی مراکز سلامت جامعه شهری و ایجاد سه پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیارسلامت دهان ودندان در مدارس از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی درراستای اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: جذب 11 نیرو حد واسط آموزش دیده از طریق قرارداد خرید خدمت برای ارائه خدمات سطح1، عقد قرارداد با سه دندانپزشک بخش خصوصی جهت ارائه خدمات سطح 2 به عموم مردم و گروه های هدف، جذب دستیار و منشی برای اغلب مراکز سلامت جامعه شهری اقدامات دیگر این دانشگاه است.

اعرابی تصریح کرد: فعالسازی 9 مرکز مجری برنامه پزشک خانواده، تهیه و توزیع 40 هزار عدد شناسنامه ویژه وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان ابتدایی، توزیع 10 هزار عدد مسواک و خمیردندان بین دانش آموزان مقطع ابتدایی، تهیه و توزیع 10 هزار عدد پمفلت تحت عنوان فیشورسیلانت و طراحی و تهیه 1200 عدد پوستر طرح تحول و توزیع در مدارس، مراکز سلامت جامعه و دانشگاه ها تعدادی دیگر از خدمات است.

وی، انجام فلورایدتراپی و فیشورسیلانت در پایگاه های سیار سلامت دهان و دندان در مدارس را یادآورشد و گفت: علاوه بر فیشورسیلانت، در پایگاه های ثابت سلامت دهان و دندان درمان و ترمیم دندان های پوسیده دانش آموزان با پر کردن (کامپوزیت و آمالگام) نیز انجام می شود و در هردو پایگاه ثابت و سیار دندانپزشک و دستیار حضور دارند.

شایان ذکر است: علاوه بر ارائه گزارش عملکرد دستاوردهای طرح تحول سلامت دهان و دندان در سال 94 ارائه شد. گزارش محمد حسین اعرابی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در مراسم روز ملی دندانپزشک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل المپیک تهران غرفه این دانشگاه نیز در حاشیه مراسم برگزارشد. 



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.