سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنیاد عطارشناسی در نیشابور احداث می شود

فرماندار نیشابور از احداث بنیاد عطارشناسی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، غلامحسین مظفری افزود: بنیاد عطارشناسی می‌تواند یک اتفاق بزرگ در نیشابور باشد که در رویدادهای فرهنگی و شناخت تاریخ نیشابور و فرهنگ و ادب ایران زمین تاثیرگذار باشد.

وی گفت: باید بنیاد عطارشناسی که در حال شکل‌گیری است، در آینده‌ای نه چندان دور به پژوهشکده و پژوهشگاه تبدیل شود.

مظفری اظهار داشت: ما در آینده نه چندان دور در نیشابور میزبان دانشمندان بزرگ جهان هستیم و این دانشمندان نخستین باری است که به ایران و نیشابور می‌آیند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور اظهارکرد: این روزها، روزهای خوبی برای نیشابوراست و ما باید هنرمندانه کار کنیم و هنرمندانه وارد عمل شویم.

همزمان با بیست و پنجم فروردین‌ماه مراسم روز ملی بزرگداشت شیخ عطار نیشابوری با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان، شاعران و فرهیختگان کشوری و استانی، استادان دانشگاه‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان و جمعی از دوستداران عطار از سراسر کشور در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور آغاز شد.

امروز قطار گردشگری اوقاف حامل 200 نفر مسافر از فرهنگستان ایرانی و خارجی برای شرکت در مراسم روز ملی شیخ عطار وارد نیشابور شدند.

همچنین گروه موسیقی سنتی شادیاخ به سرپرستی مجتبی روزبه به اجرای موسیقی دستگاهی پیش درآمدی در آواز ابوعطا و تصنیفی در آواز ابوعطا با اشعاری از شیخ عطار نیشابوری پرداخت.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.