همزمان با روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، زنگ عطار در مدارس شهرستان نیشابور نواخته شد.

نواختن زنگ عطار در مدارس نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش نیشابور در آیین نواختن زنگ عطار گفت: عطار دارای شخصیتی فرا ملی است و اگر هر روز به معرفی این شخصیت پرداخته شود باز هم حق به طور كامل ادا نمی شود.
سیدجواد قوامی نژاد با بیان اینكه روز ملی عطار فرصتی برای معرفی و شناساندان این عارف نامی به نوجوانان و جوانان است، افزود: عطار نیشابوری متعلق به تمام دنیا و كسانی است كه به دنبال عرفان حقیقی می گردند و مایه افتخار است كه این عارف برجسته از این آب و خاک و زاده نیشابور است.
وی گفت: جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند آشنایی با عرفان عطار می باشد و تفكر عطار مبتنی بر عرفان و اندیشه والای ایرانی و اسلامی است و باید این تفكر در جهان معاصر گسترش یابد.
همچنین شعرخوانی و اجرای موسیقی مقامی از دیگر برنامه های مراسم زنگ ملی عطار در مدارس نیشابور بود.
شیخ فریدالدین محمد بن ابراهیم عطار نیشابوری، شاعر و عارف نامی حدود سال 540 هجری قمری در كدكن از توابع نیشابور متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام مردم نیشابور توسط مغولان، به شهادت رسید.
از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرارنامه، مختارنامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذكره الاولیاء اشاره كرد.
25  فروردین در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز بزرگداشت عطار نیشابوری نامگذاری شده است.

انتهای پیام//

 


برچسب ها: نواختن ، زنگ ، عطار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.