سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان؛

بیش از2هزار لنج و قايق صيادي چابهار و كنارك بيمه بدنه شدند

قائم مقام مديركل و معاون صيد و بنادر ماهيگيري اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: دو هزار 330 شناور صيد وصيادي( 930 لنج و هزار و 400 قايق) در مجموع از نيمه دوم سال گذشته تاكنون در بندر چابهار و كنارك بيمه بدنه و مسئوليت شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ مهرداد ميرزايي افزود: بندر چابهار و كنارك از طريق درياي عمان به آب هاي اقيانوسي متصل است و هر ازچندگاهي شناورهاي صيادي دچار خسارت سنگين و جبران ناپذير غرق شدن، آتش سوزي و يا گرفتار دزدان دريايي مي شوند.

وي گفت: هم اينك تمامي شناورهاي جديد صيادي چابهار و كنارك بيمه الزامي شده است و در مواقع آتش سوزي، غرق شدن و سرقت، از سوي بيمه به شناورها خسارت لازم پرداخت مي شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر صيادان با آسودگي خاطر بيشتر به صيد مي پردازند، افزود: برخي شناورها در طول ساليان گذشته توسط دزدان دريايي سرقت شدند و سرمايه يك نفر كاملا از بين مي رفت و كسي در اين زمينه پاسخگو نبوده است.

معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات سيستان و بلوچستان ادامه داد: 25 هزار صياد در مجموع در آبهاي چابهار و كنارك مشغول صيد و صيادي هستند و در سال گذشته موفق شدند 214 هزار تن انواع ماهي صيد كنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.