سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کیسیک: رفتار برخی نامزد‌ها، شایسته فردی نیست که می‌خواهد رئیس جمهور شود

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رفتار برخی از نامزدهای این انتخابات انتقاد کرد و آن را ناشایست خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان کیسیک، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: رفتار برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شایسته فردی نیست که می‌خواهد راهی کاخ سفید شود. 

وی در اظهاراتی در شهر نیویورک گفت: به خاطر چالش‌هایی که ما با آن‌ها روبرو هستیم و گزینه‌های مختلفی که پیش روی ما وجود دارد هرگونه تصمیم گیری و اظهار نظر ما می‌تواند سبب افزایش بیم و امید و ایجاد حالت دو قطبی در جامعه آمریکا شود. چاره کار این است که ما به گذشته بازگردیم و سبب امیدآفرینی شویم. این افراد به آمریکای امروز تنها به عنوان یک مکان ورشکسته می‌نگرند. افرادی که سبب این ورشکستگی شده‌اند از ما نیستند و ممکن است که افرادی پولدار یا بی‌پول باشند. آن‌ها ممکن است افرادی با نام‌های مختلف و عقیده‌های مذهبی متفاوت و با نژاد‌های مختلف یا رنگین پوست بوده یا اینکه از شیوه‌های زندگی متفاوتی برخوردار باشند. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما گفته‌ایم که به خاطر این تغییر آمریکا به مکانی تاریک بدل شده است. ما از پای درآمده‌ایم و مدتهاست که دیگر قدرتمند نیستیم. ما گفته‌ایم که مدتهاست که در جهان از احترام برخوردار نیستیم. 

در حقیقت کشورهای دیگری سرنوشت ما را تعیین می‌کنند زیرا آن‌ها از ما هوشمند‌تر و قدرتمند‌تر شده‌اند. این تصویر از آمریکا که شاهد نزول اقتصادی و اجتماعی هستیم همیشه با هشدارهایی درباره احتمال زوال ما همراه بوده است. برای بسیاری از آمریکایی‌ها چشم انداز هراس انگیزی است تا چشم اندازی برای سازندگی. 


کیسیک گفت: برخی از افراد احساس می‌کنند که می‌توانند با ایجاد هیاهو از ترس و ارعاب مردم بهره برداری کنند. این اقدام آن‌ها می‌تواند سبب سقوط آمریکا به پرتگاه شود و نمی‌تواند سبب عظمت دوباره ما شود. ما می‌شنویم که برخی افراد پیشنهاد داده‌اند که برای مسئله مهاجرت موضوع مذهب افراد بررسی شود و بر همسایگان کشورمان نظارت بیشتری داشته باشیم. آن‌ها خواهان اخراج یازده میلیون و نیم نفر از کشور شده‌اند. این موضوع می‌تواند اثرات قرون وسطایی برای تجارت و کارآفرینی در آمریکا داشته باشد. ما شاهد این پیشنهاد بوده‌ایم که از ناتو خارج شویم و اروپا و روسیه را تحریم کنیم، از تسلیحات اتمی استفاده کنیم، از معاهده‌های دفاعی در آسیا و خاورمیانه خارج شویم و به هم پیمانانمان در این مناطق بگوییم که ما رفتیم و شما تنها خواهید بود. 

وی افزود: برخی پیشنهاد وضع مالیات‌های ارزش افزوده بیشتر و کاهش دستمزد‌ها به روشی عجیب و غریب و آزار دهنده را به منظور ایجاد توازن در بودجه داده‌اند. 

نامرد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پایان گفت: من شاهد این موضوع هستیم که برخی نامزد‌ها به همدیگر به روشی توهین آمیز حمله می‌کنند و همدیگر را دروغگو خطاب می‌کنند و ارزش خود را زیر سوال می‌برند. به نظرم ادامه این موضوع نمی‌تواند نشان دهنده رفتار فردی باشد که به دنبال راهیابی به کاخ سفید است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.