سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی احمدضیامسعود از گروه‌های تروریستی در دیدار با بزرگان شرقی کشور

نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با بزرگان چهار ولایت زون شرق دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العادة رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با بزرگان چهار ولایت زون شرق (ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان) دیدار کرد.

نمایندگان و بزرگان مردمی ولایت های شرقی کشور طی صحبت های انتقادانه از وضعیت حکومتداری و ظرفیت های مدیریتی در ولایت های شان ابراز نگرانی کرده اند.

نماینده گان از مسایل امنیتی، بیکاری، ضعف در استخدام پست های دولتی و گسترش فساد از مشکلات مهمی این ولایت ها عنوان کرده اند.

در این دیدار بزرگان ولایت های شرقی بیشتر روی عدم توجه ای دولت در ولایت های ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان شکایت کرده و گفتند که دولت باید در این زمینه ها توجه بیشتر کنند.

آنان می گویند که ولایت های شرقی که قبلا در تمامی عرصه ها از دولت مرکزی حمایت کرده و در حال حاضر نیز همسو با دولت هستند.

فعالیت گروه های تروریستی عمده ترین نگرانی ها
بزرگان ولایت های شرقی کشور در دیدار با احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در حکومت داری خوب می گویند که فعالیت گروه های تروریستی در این ولایت ها نگران کننده است.
آنان می گویند که مردم ولایت های شرقی از گروه های تروریستی پشتبانی نمی کنند و در تمامی بخش ها از دولت مرکزی حمایت خواهند کرد.


بزرگان چهار ولایت زون شرق ( ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان ) دیدار کرد.


ریش سفیدان ولایت های شرقی از فعالیت گروه های تروریستی از جمله داعش و طالبان ابراز نگرانی کرده می گویند که حضور گروه های تروریستی در این چهار ولایت شرقی نگران کننده است.

مشکلات در ولایت های شرقی
همزمان با فعالیت گروه های تروریستی در ولایت های شرقی بزرگان قومی ولایت های شرقی همچنان از مشکلات در ولایت های شان شکایت کرده اند.

آنان می گویند بیکاری جوانان تحصیل کرده، بی توجهی دولت در مورد تحکیم وضع امنیتی و استقرار ثبات، نبود برنامه در مورد مبارزه با داعش و گروه های طالبان، بی توجهی دولت به فرماندهان جهادی از جمله مشکلات در این ولایت ها است.

کمبود برنامه انکشافی و اقتصادی، بی توجهی به پروژه های کلان، مشکلات نداشتن ساختمان برای مکاتب، شفاخانه ها، جاده های و سرک ها، نبود آب آشامیدنی و صحی، نرساندن خدمات مناسب به مردم  مشکلاتی است که ریش سفیدان شرقی از آن نام برده است.

نمایندگان و بزرگان ولایت های شرقی همچنان از عدم اراده قاطع در مبارزه با فساد در حوزه زون شرق کشور از دیگر مشکلاتی است که آنان با آقای مسعود در میان گذاشته اند.

در همین حال احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور به بزرگان قوم ولایت های شرقی کشور گفته است که مردم باید از دولت حمایت کنند و در برابر آنان که امنیت را مختل می کنند ایستادگی کنند.

مسعود می گوید که وظیفه تمامی شهروندان کشور است که در برابر تروریزم و توطئه داعش و طالبان دست بکار شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.