در حالی که حکومت افغانستان هنوز به دنبال ازسرگیری گفت‌گوهای صلح با طالبان است، این گروه عملیات جدیدی را به نام«عمری» که عملیات بهاری این گروه است در افغانستان اعلام نمودند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در اعلامیه‌یی که از سوی طالبان به نشر رسیده گفته شده که با رسیدن بهار وقت تجدد ارادۀ جنگ فرا رسیده و رهبری امارت اسلامی عملیات بهاری جدید را به نام اولین موسس و بانی طالبان(ملا عمر رهبر پیشین این گروه) اعلام می‌دارد.

طالبان اعلام داشتند که عملیات عمری امروز(۲۴ حمل) ساعت ۵:۰۰ بام‌داد در سراسر افغانستان اعلام گردید.

به گفتۀ طالبان عملیات عمری در طی سه ماه زمستان طراحی گردیده و در آن تمرکز شده که حمله‌های طالبان به صورت تهاجمی در سراسر افغانستان صورت گیرد و مقام‌های حکومتی با حمله‌های چریکی هدف قرار گیرند.

در اعلامیۀ طالبان آمده‌است که با استفاده از هر وسیلۀ ممکن تلاش صورت می‌گیرد تا به هدف‌های‌شان حمله کنند و نیروهای خارجی مجبور به ترک افغانستان گردند.

این در حالی‌ست که سال جاری برای حکومت و نیروهای امنیتی افغان سال سختی پیش‌بینی شده و گمانه‌های زیادی در مورد افزایش جنگ وجود دارد.

از سویی، گفته شد در ماه جاری میلادی پنجمین نشست چهارجانبۀ صلح حکومت افغانستان با نماینده‌گان کشورهای پاکستان، امریکا و چین صورت می‌گیرد اما نشست‌های گذشته هیچ نتیجه‌یی را در پی نداشته‌است.

هرچند پاکستان متعهد به آوردن طالبان به میز گفت‌گو با حکومت افغانستان در ماه مارچ شده بود اما طالبان گفت‌گو با حکومت را رد نمودند.

پاکستان هم‌چنان در چارچوب نشست‌های چهارجانبه تعهد کرده بود که اگر طالبان به صلح نپیوندند این گروه‌ها را هدف قرار خواهد داد ولی هیچ اقدامی از سوی آن کشور صورت نگرفته‌است.

در نیمۀ دوم سال گذشته وقتی پاکستان ازسرگیری گفت‌گوهای صلح را مطرح کرد و گفت‌گوهای چهارجانبه آغاز یافت شماری از آگاهان به این باور بودند که پاکستان می‌خواهد باز هم حکومت افغانستان را مصروف نگاه دارد تا طالبان تجهیز و تمویل شوند و در بهار دوباره حمله‌های‌شان را افزایش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، صلح ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار