سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رئیس موزه لوور پاریس از کتابخانه و موزه ملی ملک مشهد

رئیس موزه لوور پاریس به کتابخانه و موزه ملی ملک مشهدآمد و به تماشای گنجینه فرهنگ، هنر و تاریخ ایرانی- اسلامی در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران نشست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، ژان لوک مارتینز در این بازدید با ابراز شگفتی از کوشش حاج حسین آقا ملک، گفت: حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان یک شهروند در ایجاد گنجینه‌ای کم‌نظیر از آثار فرهنگی- تاریخی ایران اهتمام ویژه ای داشته اند.

وی افزود: موزه لوور پاریس علاقه‌مند است در قالب همکاری‌های مشترک با کتابخانه و موزه ملی ملک، در تهران و پاریس، نمایشگاه‌های هنری برگزار کند.

ژان لوک مارتینز که از تالارهای سکه، خوش‌نویسی و نگارگری، آثار لاکی، آثار کمال‌الملک، آثار اهدایی بانو عزت‌ملک ملک و نمایشگاه حاج حسین آقا ملک، نمایشگاه «نشستن» و نیز مخزن آثار موزه‌ای و نسخه‌های خطی بازدید کرد، با تحسین اقدامات انجام شده در ایجاد مخازن استاندارد و روزآمد در کتابخانه و موزه ملی ملک، افزود: دگرگونی و تغییر در بخش مخازن آثار موزه لوور پاریس، از برنامه‌های مهم آینده در این گنجینه بزرگ است.

رئیس موزه لوور پاریس ادامه داد: اقدامات و استانداردهایی که در بخش مخازن کتابخانه و موزه ملی ملک ایجاد شده است، به ویژه در زمینه نگهداری آثار فرهنگی و هنری ایرانی- اسلامی از جمله فرش، تابلوهای خوش‌نویسی و نگارگری می‌تواند به موزه‌های دیگر در این زمینه کمک کند و الهام‌بخش باشد.

وی در ادامه این بازدید، هم‌زمان با آشنایی با گنجینه هنرهای اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک تصریح کرد: بسیار علاقه‌مندیم همکاری‌های مشترک در تهران و پاریس در زمینه بهره‌گیری از گنجینه هنرهای اسلامی میان موزه لوور و کتابخانه و موزه ملی ملک شکل گیرد.
سیدمجتبی حسینی، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک نیز در این بازدید ضمن توضیح چگونگی ایجاد مخازن جدید در این موقوفه فرهنگی گفت:
فناوری‌ها و استانداردهای به‌کاررفته در این مخازن، از تجربیات و دانش‌های همکاران و مختصصان کتابخانه و موزه ملی ملک بهره گرفته شده است.
ماریل پیک، مدیر گروه عهد باستان شرق، یانیک لینتس، مدیر گروه هنرهای اسلامی و آلبرتو ویال، مشاور سیاسی رییس موزه لوور و نیز رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در ایران نیز در این بازدید حضور داشتند
.

انتهای پیام//



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.