سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

صدور مجوز چاپ 83 هزار عنوان کتاب در سال گذشته

در سال گذشته مجوز چاپ برای 83 هزار عنوان کتاب صادر شده است.


به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان از سنندج،مدیرکل دفتر توسعه کتاب وکتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب گفت: ۱۷ هزار عنوان از این کتاب ها  مربوط به استان ها بوده است

محمد سلگی افزود: تا یک ماه دیگر توکن(یوزر و پسورد نرم افزار الکترونیک ثبت صدور مجوز کتاب) در اختیار تمامی ناشران کشور قرار می گیرد، گفت: ناشرانی هم که در سال گذشته توکن دریافت کردند امسال توکن جدید به آنها داده می شود.
وی عنوان کرد: با تحویل توکن ها به ناشران دیگر با مشکلاتی هم چون گم شدن درخواست صدور مجوزهای کتاب در استان ها مواجه نخواهیم شد.
مدیرکل دفتر توسعه کتاب وکتابخوانی وزارت ارشاد فرهنگ وارشاد اسلامی اظهارداشت: یکی ازبرنامه های ما در سال جاری این است که از امسال  به بعد تمدید مجوز پروانه های نشر در استان ها صورت گیرد و با اجرایی کردن این مهم مشکلات مربوط به تمدید مجوزها هم برطرف می شود.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد نشر کشور مربوط به انتشارات استانی است، ادامه داد: در سال گذشته صدور مجوز کتاب به استان های قم، مشهد، اصفهان و کرمان واگذار شد.
سلگی بیان کرد: برای سال جاری هم ظرفیت پنج استان برای تفویض صدور مجوز کتاب در نظر گرفته شده است و در این استان ها هیئت نظارت تشکیل و آنها به نمایندگی از وزارت ارشاد کاربررسی آثار را انجام می دهند.
انتهای پیام/
برچسب ها: مجوز ، چاپ ، کتاب ، ارشاد ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.