سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار موثر برای اجرای اقتصاد مقاومتی مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز

استاندار خراسان رضوی گفت: مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از راهکاری اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، افزایش ثروت، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش شاخص های سلامت اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی علی رضا رشیدیان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: باید در تدوین برنامه های سال جاری، توجه به اهداف بلند مدت، سیاست های راهبردی و نقشه راه پیش بینی شده در این حوزه توجه کرد.

وی گفت: آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته به منظور اثربخشی فعالیت ها، جلوگیری از موازی کاری، تقویت نقاط قوت و ارتقا کیفی برنامه ها در دستورکار قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شناسایی و نظارت هوشمندانه بر گلوگاه های ورود کالای قاچاق به استان یکی از راه های مقابله با این پدیده شوم است، تصریح کرد: در سال جدید تمرکز اصلی دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی برای ملموس شدن آثار آن در بهبود زندگی شهروندان است.

رشیدیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ماه های پایانی سال 92، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، اظهار داشت: در کنار اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته، امسال نیز دولت به منظور کاهش آسیب های اجتماعی به صورت ویژه برای عملیاتی شدن شعار سال تلاش می کند.

وی افزود: کاهش این آسیب ها در مبارزه با قاچاق کالاهایی از جمله مشروبات الکی، تجهیزات ماهواره ای و برخی اقلامی که سلامت روانی و اخلاقی خانواده ها را به خطر می اندازد ضروری است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تسهیل تجارت قانونی، شفاف سازی فرآیند گردش پول و رفع موانع تبادلات ارزی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از گذشته فعال عمل کند.

انجام اقدامات فرهنگی برای نهادینه کردن استفاده از کالاهای داخلی و افزایش کیفیت و تنوع بخشی به این محصولات، برنامه ریزی عالمانه در زمینه سوغات زائر و مبارزه بیش از پیش با قاچاق سوخت در مبادی مرزی از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.

استاندار خراسان رضوی در پایان جلسه با اهدا لوح تقدیر از اعضا کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به دلیل عملکرد موثر آنان در سال گذشته قدردانی کرد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.