سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

حفظ شرایط آمادگی مقابله با حوادث، مدیریت بحران را سرعت می بخشد.

تقی کهوریان در دیدار کارکنان دفتر مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی با اشاره به حادثه خیز بودن و وقوع حوادث متعدد طبیعی درمناطق مختلف استان گفت:آمادکی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه شرط اساسی در مدیریت بحران است و درچنین وضعیتی می توان از گسترش ابعاد بحران ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ تقی کهوریان افزود:شناخت ازوضعیت موجود منطقه؛داشتن اطلاعات کافی ازامکانات و توانمندی های دستگاههای اجرایی استان و ارائه آموزش های لازم برای مدیران و نیروهای امدادی از پارمترهای مهم در موضوع حوادث و مدیریت بحران ها است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی مدیریت بحران را تلاش برای حفاظت از سرمایه های ملّی دانست و اظهار داشت:این وظیفه که برعهده نیروهای امدادی سپرده شده است بسیار بارارزش بوده و باید ضمن تجهیز امکانات مدرن و پیشرفته نیروهای امداد ونجات، آموزش های لازم و دوره ای برای مدیران و گروههای عملیاتی در برنامه سالیانه دستگاههای اجرایی گنجانده شود.

تقی کهوریان سرعت عمل را در زمان وقوع حوادث بسیار مهم دانست و گفت:با داشتن اطلاعات کافی از نقاط حادثه ساز، پیش بینی اقدامات لازم برای رفع تهدیدات احتمالی وایجاد همگرایی در میان نیروهای آموزش دیده در دستگاههای امداد و نجات در کنارافزایش ضریب ایمنی جامعه، در زمان حوادث نیز بسرعت اقدامات امدادی و بازسازی را انجام داده و از وخیم شدن وضعیت بحران و گسترش آن به سایر مناطق ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به شرایط آمادگی در تمامی حوزه های باید کمیته های زیرمجموعه شورای مدیریت بحران بطور فعال تمامی مسائل را بررسی و اقدامات لازم را با اولویت بندی برنامه ریزی نمایند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی دربخش دیگری از سخنان به بحران خشکی دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت:خشکی دریاچه ارومیه بزرگترین بحران ملّی و منطقه ای است که با عزم جدی دولت و دستورات ریاست محترم جمهوری برنامه جامعی برای احیای این دریاچه درحال اجرااست و باید با طرح های فرهنگی و آموزشی میزان مشارکت مردم را در اجرای این پروژه افزایش داد.

در ادامه این نشست مدیرکل مدیریت بحران و کارشناسان این دفترگزارشی از حوادث سال گذشته در استان ارائه کردند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.