سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان هنوز تهديد جدی محسوب می شوند

معاون فرمانده مركزی قرارگاه حمايت قاطع در امور ارتباطات گفت گروه‌های شورشی مختلفی در افغانستان فعاليت دارند كه بعضی از آنها علیه دولت می‌جنگند و تعداد ديگری درسطح منطقه فعاليت دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کیفلند معاون فرمانده مركزی قرارگاه حمايت قاطع در امور ارتباطات در يك نشست خبری در كابل گفت كه هنوز هم گروه‌های شورشی مختلفی در افغانستان فعاليت دارند كه بعضی از اين گروه‌ها در داخل افغانستان برضد دولت افغانستان می جنگند و تعداد ديگری درسطح منطقه فعاليت دارند.

به گفته كیفلند، برای آنها دشوار است كه بگویند چه زمانی این گروه‌ها در هماهنگی با یكدیگر كار می‌كنند، چنان كه در گذشته بارها دیده شده كه این گروه‌ها حملات پیچیده‌ای را راه‌اندازی كرده‌اند.

همچنین او گفت، طالبان هنوز هم یكی از تهدیدات جدی برای امنیت و ثبات افغانستان محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود در آینده این گروه حملات خود را شدت بخشد.

او می‌گوید گروه حقانی نیز حملاتی را در داخل افغانستان راه‌اندازی كرده و این گروه بیشتر در استان‌های پكتیا و پكتیكا حضور دارد.

افزون برآن، آقای كلیولند گفت كه گروه القاعده نیز از گروه‌های تروریستی در افغانستان به شمار می‌رود و درصورتی كه فشارهای مستقیم و جدی بر این گروه وارد نشود، قابلیت آنرا دارد كه به زودی تجدید قوا كند.

به عقیده ما داعش به گونه ابتدایی آن در داخل افغانستان حضور دارد و افراد این گروه را طالبان پاكستانی و شماری از طالبان افغانی و گروه تحریك طالبان ازبكستان تشكیل می‌دهند.

وی گفت این گروه در بهار سال گذشته پیشرفتی سریع داشت اما در ماه‌های اخیر پیشرفت نداشته است، زیرا نیروهای امنیتی افغانستان عملیات‌های موثری را برضد این گروه راه‌اندازی كرده‌اند.

او همچنین گفت كه برنامه حمایت، آموزش و مشورت فرماندهی حمایت قاطع نتایج خوبی داشته و در نهادهای امنیتی افغانستان چون وزارت دفاع و وزارت كشور این تغییرات مثبت را می‌توان دید.

این مقام ناتو با اشاره به پیشرفت‌ها در نهادهای امنیتی افغانستان می‌گوید كه نیروهای آیساف در هماهنگی با این نهادها برنامه‌های كمك و آموزش خود را در آینده نیز ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.