سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کیفیت سوغات خوشمزه کرمانشاه را حفظ کنیم

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به تقلبات بسیار در حوزه نان برنجی زعفرانی، گفت: متاسفانه در این زمینه اتحادیه مربوطه هم همکاری ندارد و در صورت ادامه این روند پیگیر حذف نان برنجی زعفرانی خواهیم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بهمن خدادادیان گفت: اخیرا شاهد افزایش چند برابری قیمت زعفران بودیم و همین امر موجب افزایش تقلبات در حوزه پخت نان برنجی زعفرانی شده است.  
 
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو در زمینه پخت نان برنجی زعفرانی به جای زعفران از رنگ‌های شیمیایی غیرمجاز استفاده می‌کنند که این رنگ‌ها بسیار برای سلامت افراد خطرناک است.  
 
خدادادیان افزود: این رنگ‌های شیمیایی مشابه جوهر هستند و به راحتی پاک نمی‌شوند و مصرف آنها علاوه بر اختلال در دستگاه گوارش، در بلندمدت موجب سرطان می‌شود.  
 
این کارشناس بهداشت اظهار کرد: رنگ تقلبی هر کیلو دو تا سه هزار تومان است و قطعا برای افراد سودجو بسیار به صرفه خواهد بود که به جای زعفران چند میلیونی از رنگ شمیایی چند هزار تومانی استفاده کنند.  
 
وی افزود: همچنین برخی افراد سودجو هم هستند که در این زمینه از زعفران‌های تقلبی استفاده می کنند و در ماه‌های گذشته تنها 10 کیلو زعفران تقلبی کشف کردیم.
 
 خدادادیان تصریح کرد: در این زمینه بارها مکاتباتی را با اتحادیه مربوطه انجام داده‌ایم، اما متاسفانه همچنان شاهد تقلبات بسیار در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.