سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

اسامی تنباکوهای جدید از «پرتقال خونی» تا «گواوا»/ کدام تنباکو ضرر کمتری دارد؟

این روزها تنباکوهای مختلفی با نام‌های عجیب وارد بازار شده‌اند که مشخص نیست ضررشان نسبت به تنباکوهای قدیمی کمتر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در تعریفات مجازی آمده است که قلیان وسیله‌ای آبی برای کشیدن تنباکو که در خاورمیانه٬ آسیای مرکزی و شمال آفریقا متداول است.

قلیان توسط ایرانیان و هندی‌ها اختراع شد که در فارسی به صورت قالیان و غلیان نیز ثبت شده و گاه نارگیلی نیز نامیده شده‌است. در افغانستان به کل مجموعه قلیان، چلم نیز می‌گویند.

در کشورهای عربی به نام شیشه و نارجیلة معروف است و در شبه قاره به حقّه معروف است. قلیان برای استفاده از دود حاصل از تماس زغال گداخته و تنباکو است که به این عمل «کشیدن قلیان» می‌گویند.

داستان از اواخر سال 70 پرنگ تر شد، ابتدا دود هم نبود ولی با روی کار آمدن تنباکو‌های مختلف (میوه‌ای) دود‌ها هر روز بیشتر شد تا جاییکه فعالان محیط زیستی هم صدایشان درآمد که قلیان نه تنها به آدم‌ها آسیب می‌رساند بلکه باعث تخریب محیط زیست می‌شود.

دستان پشت پرده واردات تنباکو را حیدر محمودی راشد، تولیدکننده داخلی تنباکو  به «شهروند» می‌گوید: «در بازار همه چیز پیدا می‌شود، با مدل‌های مختلف. عمده این محصولات هم در کشورهای همسایه مانند عراق و شمال عراق تولید می‌شود، پاکستان را هم می‌توان به این کشورها اضافه کرد، این مواد به صورت قاچاق وارد می‌شوند، اغلبشان مانده‌اند و قابل استفاده نیستند.  بعضی‌ها یک‌ساله و دوساله‌اند، قارچ که می‌گذارند، توسط قاچاقچی‌ها به کشورهای دیگر فرستاده می‌شوند، هیچ نظارتی هم اعمال نمی‌شود.»

با بالا رفتن قاچاق و سوء استفاده قاچاقیچان داخلی و خارجی روند طعم مختلف تنباکو اضافه شد به طوری که در سال‌های اخیر گوشمان به نام‌های انواع میوه‌ها،،لیمو یخ، سیب یخ، هندوانه نعناع، پرتقال یخ،بلومیکس،ماراکویا،هلو نعناع، دوسیب،بلومیس،گواوا،میوه های استوایی، تمشک آبی، پرتفال خامه ،چرتقال نعنا، هلو پرتقال، پرتقال خونی، بلوبری، چای زعفرانی، دوسیب نعنا، شیر نارگیل، شیرقهوه، بخارآبی، آدامس، آدامس دارچین، شلیل، دارچین، سیب یخ، شراب، ردبول و ...  آشنا شد.



قائید رحمت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به واردات توتون‌های آلوده،‌به «خانه ملت» گفت: «در بعضی موارد ممکن است افراد نسبت به آلوده بودن این توتون‌ها آگاهی چندانی نداشته باشند که لازم است رسانه‌ها این آگاهی را به مردم به‌ویژه جوانان بدهند.  باید تلاش شود تا واردات این محصولات به کشور محدود شود. البته ناگفته نماند که کشور با معضل قاچاق کالا هم روبه‌رو است به گونه‌ای که اگر بتوان از واردات این کالاها جلوگیری کرد این مواد از راه قاچاق وارد می‌شوند.»

** فروش قلیان در پارك ها مجاز نیست

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: فروش قلیان در پارك ها و از سوی دستفروشان، مجاز و رسمی نیست.

جنیدی از ماموران شهرداری و نیروی انتظامی خواست تا نسبت به جمع آوری این دست فروشان اقدام كنند.

وی یادآور شد: مصرف قلیان موجب بروز بیماری های متعدد از بیماری های تنفسی گرفته تا خونی، می شود.

بر اساس گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از قلیان سراهای اطراف دانشگاه ها که رشد قارچ گونه ای به خود گرفته اند مشاهده شده است که سودجویان برای تشویق جوانان به کشیدن قلیان از ترفندهای «تخفیف ویژه» با ارائه کارت دانشجویی استفاده می کنند و همچنین در پارک های عمومی اجاره دادن قلیان از 20 تا 50 هزار تومان مشاهده می شود.



** رشد نگران كننده مصرف قلیان در كشور

بنا به آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، مصرف روزانه قلیان تا سال 86 روند كاهشی یا ثابت داشت، اما از سال 88 مصرف روزانه آن زیاد شده است.

طبق این آمار، مصرف قلیان در نوجوانان 13 تا 16 سال كشور بیش از دو برابر رشد یافته كه این میزان رشد بین دختران بیشتر بوده است.

شیوع مصرف مواد دخانی شامل سیگار و قلیان در سال 82 در پسران 16 درصد بود كه در سال 86 به 31.5 رسیده و در دختران از 8.7 درصد به 20 برابر افزایش یافته است.

برداشت های نادرست از مصرف قلیان، نگرانی های جدی را ایجاد كرده، بطور مثال اغلب افراد تصور می كنند كه قلیان، عارضه ای ندارد درحالیكه مجرای عبور دود قلیان می تواند حاوی آلودگی های میكروبی و قارچی بوده و خطر ابتلا به هپاتیت و سل را در مصرف كنندگان قلیان بیشتر است، از سوی دیگر مصرف یك وعده قلیان برابر با مصرف یك تا پنج پاكت سیگار است.

به هرحال شیوع مصرف قلیان در كشور به عنوان یك ماده دخانی و بیماری زا و دروازه استعمال مواد مخدر و محرك در كشور، شتاب زده و نگران كننده است و نه تنها تاكنون اقدامی جامع برای مبارزه با آن اتفاق نیافتاده بلكه سودجویان هر بار قلیان را با شیوه ای جدید به مردم عرضه می كنند و جوانان مشتریان هدف آنها هستند.



**اکثر قلیان ضرر‌های مشترک دارند

مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

میزان و عمق دَم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است و قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می ‌شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، ولی در کشیدن قلیان وجود دارد، بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان) و افزودن الکل یا داروهای روان‌گردان به تنباکوی قلیان است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که پس از 45 دقیقه استفاده از دود قلیان، مونوکسید کربن، نیکوتین پلاسما و ضربان قلب به شدت بالا می‌رود و براساس همین تحقیقات نمی‌توان فرقی میان تنباکو‌های میو‌‌ه‌ای مختلف مشاهده کرد.

گفتنی است، استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است و کشیدن قلیان خطر ابتلا به سل ریوی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
سید مسعود اکبری
۱۱:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
سلام و وقت همه ای عزیزان بخیر .
انشالله که همگي خوب و خوش سلامت باشید.
خب اینجا هر کی میاد حرف از سلامتی میزنه ببنید
اگر واقعا کسی به فکر سلامتیش باشه . باید همیشه ورزش کنه چون سلامتی فقط به نکشیدن سیگار و قلیون نیست تو اگر همیشه سیگار و قلیون بکشی ولی ورزش کنی بیشتر از کسیکه نه سیگار میکشه و نه قلیون عمر میکنی ...
Sama
۱۷:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
کمش بد نیست اگه مصرفت به هفته ای یک یا دو بار کشیده بشه ضرر داره وگرنه چیزیه که از قدیم و زمان قاجار همه میکشیدن
سلمان ناسوتی پور ذوالبین
۱۵:۲۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
قلیان درکل ضرراست
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دوسیب و آلبالو نکشید بقیه ضرر ندارن.
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
شما برای جوونای ایرانی وسایل ورزشی مخصوصا اسکی و کوهنوردی رو ارزون کنید من خودم قول میدم نصف جوونای تهرانو مجبور میکنم بیان کوه تا تن سالم داشته باشن وقتی یه ست معمولی رو به پایین کوهنوردی بیست تا چهل میلیون پول میخاد صد سال نمیرن دنبال ورزش حاضرن پنجاه هزار تومان بدن دوسیب فاخر یا نخل بکشن
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
من نیمساعته قلیون رو ترک کردم
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بنظرتون ورزش برا قلیون ضرر داره ؟؟
Ramin
۰۴:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام من هیچوقت قلیان نکشیدم و نخواهم کشید.
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کله خالی بدرد زیر تریلی می خوره
مهدی
۱۹:۳۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
من25سال میکشم از15سالگی مداوم ریه هامم ازهمه سالم ترفقط بدیش علظت خونش که اونم همیشه حجامت میکنم حاصرم بایه جوون20ساله ورزشکارمسابقه بدم
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من یه بار ترک کردم دوباره شروع کردم.ولی قول میدم دوباره ترک کنم
مسلم
۲۰:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
دود فقط کباب کوبیده خخخخخ
صادق جعفری
۱۴:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
بلاخره باید برای جوان ها محیطی فراهم بشه که حداقل درصدی از قلیون کش ها کم بشه وقتی تنها تفریح اکثریت همین باشه نباید انتظاری داشته باشیم که استفاده نشه
ماهان
۱۶:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
همشون ضرر دارند
امین
۱۴:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
باسلام من الان سنم 21هست.
وشاید از 2ماه پیش کشیدم اصلا هم معتادی نداره من تا الان فقط 4بار کشیدم و تازه وقتی هم میکشم فکر میکنم سرحال تر شودم برای اولین بار کشیدم اصلا طبیعی بود اتفاق خاصی نیفتاد الانم اصلا دوست ندارم بکشم.
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
من روزی سه بار میکشم وضع من از همه شما خراب ترع خخ
ح
۰۲:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
من خدا رو شکر اصلا نمیکشم و نخواهم کشید چیه حیف نشد دود میره تو بدن برمیگرده
خسته
۲۲:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
جوونا ریه هاتونو با قلیون خراب نکنید قلیون از همه چی بد تره￸
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۷
عجب اسامی عجیب و غریبی هم دارن
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۷
وای من از قلیان متنفرم
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
انشاء... خدا کمکت کنه زودتر ترک کنی برادر.
shghv
۲۰:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام منم میخاستم ترک کنم
ولی نمیشه
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
کسی نیست بر قهوه خانه ها رسیدگی کنه !
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
متاسفانه تنباکوها انقدر متنوع و زیاد شدند که جوانان ترغیب به مصرف آن میشوند
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
من خدا رو شکر اصلا نمیکشم و نخواهم کشید
سما
۰۳:۵۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
ماشالا همه دارن ترک میکنن من تازه اومدم ببینم جدید چی اومده برم بکشم
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
مضرات قلیان خیلی بیشتر از سیگار هست
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عجب
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه چرا به این نکات توجهی نمیسه همه استفاده میکنند ؟!
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶
دود فقط دود کباب
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶
دود فقط دود کباب
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۶
همشون ضرر دارند
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
عالییییی
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
من خدا رو شکر اصلا نمیکشم و نخواهم کشید
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
من خدا رو شکر اصلا نمیکشم و نخواهم کشید
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
اصلا قلیون خوب نیست مضرر است و آسیب به بدن میرسونه
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
منم یه مدت خیلی قلیون میکشیدم ولی تو سال 86 دیگه ترکش کردم ولی با سیگار. این انتخاب بین بد و بدتر بود که تونستم قلیون رو ترک کنم. و به لطف خدا سیگار رو خیلی راحت تر از قلیون کنار گذاشتم. چون متاسفانه تو کشور ما اگه کسی قلیون دستت ببینه هیچ قبحی نداره ولی اگه یکی ببینه داری سیگار میکشی میگه طرف معتاده. به همین خاطرم چون دیگه به جای قلیون سیگار میکشیدم، و قلیون رو ترک کردم، و از طرفی هم همه جا نمیتونستم سیگار بکشم، مجبور شدم سیگار رو هم ترک کردم
امیدوار هستم تو هم بتونی بی مقدمه قلیون رو ترک کنی و به سمت سیگار هم کشیده نشی
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
منم یه مدت خیلی قلیون میکشیدم ولی تو سال 86 دیگه ترکش کردم ولی با سیگار. این انتخاب بین بد و بدتر بود که تونستم قلیون رو ترک کنم. و به لطف خدا سیگار رو خیلی راحت تر از قلیون کنار گذاشتم. چون متاسفانه تو کشور ما اگه کسی قلیون دستت ببینه هیچ قبحی نداره ولی اگه یکی ببینه داری سیگار میکشی میگه طرف معتاده. به همین خاطرم چون دیگه به جای قلیون سیگار میکشیدم، و قلیون رو ترک کردم، و از طرفی هم همه جا نمیتونستم سیگار بکشم، مجبور شدم سیگار رو هم ترک کردم
امیدوار هستم تو هم بتونی بی مقدمه قلیون رو ترک کنی و به سمت سیگار هم کشیده نشی
حامد
۰۹:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
قليون ضرر اينو همه ميدونن ولي برا كسايي كه تفريحي ماهي ٤ بار ميكشن مشكلي نداره خيلي مملكت گل وبلبل داريم اينم ازمون بگيرن خلاص
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
احسنت
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
توباکو
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
چه تنباکوهایی بهتره ?
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای
امیرسام
۲۳:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام برهمه
اسی
۲۰:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
آقاخواهشاقلیونوبدنام‌ نکنید‌ماباهاش‌ زندگی‌ میکنیم‌ ازاول‌ کشیدیم‌ تاآخرم‌ میکشیم
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۶
عجب
رضا
۲۳:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۶
اقا نکشید ب والله با سن بیستو چهار غلظت خون من هیجدست ب خدا هر دکتری مرم میگن معتادی
یاسمین
۱۵:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
اخه بنده ی خدا الان نشد 10سال دیگه میشه . این مزایا اگه نظر یه ادم غیر حرفه ایه ولی اون مضرات حاصل کلی تحقیق و ازمایش چندین گروه پزشکه متخصصه اینجوری فقط خودتو توجیح میکنی امیدوارم روزی باشه که هیچ بچه ی 12ساله ی معتادی تو دنیا نباشه (هرچند کلیشه ای بنظر میرسه)ولی بیاید همه همین ارزو داشته باشیم بجای اینکه دیگران رو هم تشویق کنیم .
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
با همتون مخالفم .صدای قلیون رفیقه دود قلیون شفیقه.بعضی دردای بزرگو باید با دردای کوچکتر پوشش داد.همه میدونیم یسری از قرصا عوارض داره ولی به خاطر اروم شدن یسری دردا مصرف میکنیم بس اینم روش .من سی و یک سالمه پونزده ساله قلیون میکشم هیچ‌ وقتم تصمیم به ترک نگرفتم .همه چیم خوبه خداروشکر
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
با تشكر از باشگاه محترم خبرنگاران جوان در جواب دوست عزيزي كه راهنمايي ميخواست در زمينه ترك
ترك استعمال دخانيات از دو طريق امكان پذيره
١- درمان دارويي :
آدامس- برچسب-اسپري نيكوتين
و داروي بوپرو پيون كه توسط روانپزشك تجويز ميشه و اثر فوق العاده اي داره موجب بلوك كردن گيرنده هايه نيكوتيني ميشه.
٢- رواندرماني :
به روش CBT كه توسط روانشناس باليني انجام ميشه
بسيار موثره
البته خوشبختانه ترك دخانيات علائم جسماني نداره و يكم اراده و راهنمايه درماني ميخواد
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مالیات عادلانه از کالاهای مصرفی مضر مثل قلیان سیگار نوشابه ساندویچ چیپس و...راه گشا است
ناشناس
۰۴:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من قلیان نمیکشم
ولی سعی کردم هر روز شادیهامو روی کاغذ ذهنم بکشم
آخه عزیز من اگه دود خوب بود که از دود خلق میشدیم
بابا سلامتی نعمت کمی نیست
میخواین با کشیدن قلیون چیتو ثابت کنی؟
جمش کن این بازیای مسخره رو
بشین فک کن عمرتو تو چه راهی میگذرونی
حالم از دود بهم میخوره هر جا میریم معتاد
از کجا معتاد شدی؟ میگه اول سیگار و قلیان کم کم خدا رو گم کردم و یه فامیل و جامعه رو بدبخت کردم
حالا هم پشیمونم
ولی پشیمونی سودی نوداره جیگر
خخخخخخ
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام,ادمین خواهشا نظر من چاپ کن,من اهل گلستانم شهر خانببین روستای لاله باغ و متاسفانه هم قلیان اینجا خیلی ارزونه هم تنباکو و هم کافه قلیان هاش خیلی زیاده و از بچه12ساله بگیر تا پیرمرد قلیان میکشند و من هم با 21 سال سن 7ساله قلیان میکشم خواشا راه حلی برای ترک قلیان بزارید
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اگر میخوای ترک کنی ، یک هفته حالت گرفته میشه و باید ورزش کنی و دوستان و محلهایی که قلیون میکشیدی رو تا مدتی ترک کنی و در آخر با یاد خدا و جای گزین کردن معنویات میتونی موفق بشی...اینکه گفتم معنویات ! چون انرژی میده و خدا هم کمکت میکنه و امیدوار میشی و حواست هم از او لعنتی پرت میشه... 10 روز امتحان کن...تعداد زیادی رو میشناسم با این روش موفق شدن....خودم هم 2 ساله که ......
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اول نگاه کنید چه کسایی توتون وارد ویا از طریق قاچاق وارد میکنند و بعد ببینید چه کسایی امتیاز قهوه خانه دارن
تنها قربانی جوانان بدبخت ایرانن که هیچ تفریح و سرگرمی ندارن و یا اگه باشه پولش را ندارن
همه از مضرات قلیان آگاهند مسئولین اگ راست میگن واسه مردم شغل ابجاد کنن همه چیز درست میشه
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ تير ۱۴۰۳
واقعا نکته ای دقیقی را اشاره کردی
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام پدر من از کشتی گیران اصیل تهران بود ولی بخاطر مصرف سیگار و قلیان بعد ا. اتمام دوره ورزشی اش در سن شصت و پنج سالگی فوت کردند در اثر سرطان حنجره و ریه باور کنید به ولله اگر پدرم سیگار نمیکشید خدارو چه دیدید شاید صد سال هم عمر میکردن ایشان ولی لامصب این دود بلای خانمان سوزیه
الان که بنده به پدرم نیاز دارم و محتاج محبت و نوازشش هستم در کنارم نیس قدر خودتون فرزند هاتون و همسر و پدر و مادرتون رو بدونید واقعا حیفه
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
دود فقط دود کباب
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این گزارش یک طرف و این شرط تخفیف اش هم یک طرف دیگه!
تخفیف با ارائه کارت دانشجویی!
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
انشاء... خدا کمکت کنه زودتر ترک کنی برادر.
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من خدا رو شکر اصلا نمیکشم و نخواهم کشید چیه حیف نشد دود میره تو بدن برمیگرده
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
چای زعفرانی که طعم قلیون نیست
چایی که داخلش عصاره زعفران داره
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
منم یه مدت خیلی قلیون میکشیدم ولی تو سال 86 دیگه ترکش کردم ولی با سیگار. این انتخاب بین بد و بدتر بود که تونستم قلیون رو ترک کنم. و به لطف خدا سیگار رو خیلی راحت تر از قلیون کنار گذاشتم. چون متاسفانه تو کشور ما اگه کسی قلیون دستت ببینه هیچ قبحی نداره ولی اگه یکی ببینه داری سیگار میکشی میگه طرف معتاده. به همین خاطرم چون دیگه به جای قلیون سیگار میکشیدم، و قلیون رو ترک کردم، و از طرفی هم همه جا نمیتونستم سیگار بکشم، مجبور شدم سیگار رو هم ترک کردم
امیدوار هستم تو هم بتونی بی مقدمه قلیون رو ترک کنی و به سمت سیگار هم کشیده نشی
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
داداش گلم منم مث تو چهار..پنج سالی میشد ک قلیون میکشیدم ..ولی بعداز فوت مادرم دنیام خراب شد داداش..قلیونو تیکه تیکه کردم از اون روز ب بعدم نکشیدم .....اگ میتونی فقط بخاطر مادرت ن بخاطر خودت بلکه فقط ب عشق مادرت اگ عاشقشی بیخیال این لعنتی شو...شعار نیست واقعیت همینه عزیز...تورو خدا.....
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بخدا من روزی چهار تا پنج سر قلیون میکشم تو خونه.بیست و هفت سالم هست.تو خونه طوری میخ سیاستم رو کوبوندم که کسی نمیتونه بهم حرف بزنه.خانواده ام خدا رو شکر اهل هیچ دودی نیستن فقط من متاسفانه تو خانواده اینجور شدم.مادرم هم یه یکماهی هست سرفه های خفیف میکنه احساس میکنم برا قلیونی هست که میکشم. این متن رو که خوندم یه جورایی زده شدم از قلیون..اما چند بار قلیون رو شکستم و دوباره میرفتم میگرفتم.این کشیدن قلیون رو از رفیقام یاد میگرفتم .دبیرستان که بودم بعد ازتعطیل شدن شبا میرفتم تو پارک با رفیقام شبی شش هفت سر میکشیدیم که هنوز باهام مونده این قلیون لعنتی.خواهشا دعام کنید که ترک کنم.خودمم ایندفعه سعی جدیم رو میکنم که ترک کنم.خواهشا اگه راهنمایی خوبی دارین برا ترک قلیون بهم بگید.باشگاه خبرنگاران خواهشا نظرمو تایید کنید.از دو سال پیش شده روزی پنج سر.قبلش ب زور روزی یه سر میکشیدم.واقعا دارم کلافه میشم کمکم کنید
من
۲۳:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
ادامه دادن چه سیگار چه قلیون فقط اثر تلقین داره.هی میگن نمیشه نمیتونم!
پدر بزرگ من 40 سال سیگار کشید اونم روزی یه پاکت! ولی یهو ترک کرد و تا 30 سال آخر عمرش دیگه لب به سیگار نزد.
خودم هم قبلا قلیون میکشیدم تفریحی.
2 ماه پس از آخرین قلیون که کشیدم وقتی ورزش میکردم طعم آخرین قلیون هنوز میومد تو دهنم! فهمیدم چه کوفتیه و الان دیگه چندین ساله دیگه لب به هیچ چیز نزدم.
تو هم میتونی دوست عزیز .کاری نداره فقط با رفقای قلیونی هم تا وقتی ترک نکردی رابطه نداشته باش.
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مرد باش یه ذره غیرت داشته باش خودتو له کن... از دوباره بساز تو میتونی
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
من همینم که این متن رو نوشتم ۶ سال گذشته بازم همون روزی ۴ تا ۵ سر رو میکشم ۶ سال گذشت الان شده ۳۳ سالم باز هیچ تغییری نکردم