سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای اعتماد مردم و کاهش شکایات با مدیریت عالمانه درانتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بسترسازی صحیح و مدیریت عالمانه انتخابات موجب کاهش 100 درصدی شکایات و اعتراضات نامزدها در انتخابات اسفندماه و ارتقای اعتماد مردم، به عنوان سرمایه ای اجتماعی، شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، سیدمحسن صادقی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات افزود: در جریان برگزاری دور نخست انتخابات در استان همانند کشور شفاف سازی آماری نسبت به دوره قبل وجود داشت.

وی با اشاره به مشارکت 62 درصدی مردم استان، گفت: این مشارکت دو درصد از میانگین کشوری هم بالاتر بود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی عنوان کرد: رویه و عملکرد مدیران و دست اندرکاران امر انتخابات در استان بر مبنای تعامل بود و حاصل اصلی این انتخابات همدلی بین مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات و مردم بود به گونه ای که همگان بر بی طرفی مجریان اذعان کردند و مشارکت حداکثری و اعتماد مردم خود سرمایه دولت و نظام است.
صادقی ادامه داد: در این مرحله از 18 نماینده استان 17 منتخب مردم مشخص شدند و فقط انتخابات یک حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی توضیح داد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که توسط دولت یازدهم برگزار شد در خراسان رضوی آمار داوطلبان ثبت ثبت نامی 118 درصد رشد داشت و از 855 داوطلب در نهایت 390 نفر به عرصه رقابت های انتخاباتی وارد شدند که در برخی گرایش ها افراد لایه های دوم، سوم و چهارم توانستنند وارد عرصه رقابتی شوند.
وی با بیان اینکه با مدیریت عالمانه انتخابات، شکایات و اعتراضات نسبت به دوره نهم انتخابات 100 درصد کاهش داشت، اظهار کرد: انتخابات در نهایت سلامت و صحت برگزار شد که اعتماد و رضایت مردم را در پی داشت.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در نهایت در مجموع اعتراضاتی که در برخی حوزه های انتخابیه استان صورت گرفت تنها 38 صندوق رای در مشهد، سه صندوق در قوچان و دو صندوق در گناباد بازشماری شد اما اختلاف و تاثیرگذاری چندانی در نتیجه آرا نداشت و همه نتیجه را پذیرفته و تمکین کردند.
صادقی حضور چهره هایی که در محاسبه سیاسی هیچ یک از جریانات سیاسی دیده نمی شدند را پدیده نوظهور انتخابات اخیر خواند و ذکر کرد: این شرایط در سطح کشور هم دیده می شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه ، مه ولات که به دور دوم کشیده شده برنامه ریزی های برای برگزاری مرحله دوم انجام گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: این حوزه 240 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای دارد که در مرحله نخست مشارکت 72 درصدی در انتخابات داشتند و دو نامزد رسیده به مرحله دوم 10 هزار فاصله رای دارند که امیدواریم با مشارکت گسترده تر مردم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در این حوزه باشیم.
وی با بیان اینکه چالش خاصی در استان با وجود مرزی بودن این خطه و داشتن چهار شهرستان ترکیبی و تنوع اقوام نداریم و طی آسیب شناسی تمامی انتخابات گذشته تدابیر لازم در حوزه های مختلف انجام و همین امر موجب شد تا در انتخابات کوچکترین چالشی در عرصه برگزاری نداشته باشیم.
مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.