سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جای خالی تعریف ساختار شعر در فضای مجازی احساس می‌شود

فضاهای مجازی بیشتر ادبیات را خراب می‌کنند تا اینکه آن را پیش ببرند.

محمدتقی فکورزاده، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر ادبیات گفت: فضای مجازی تاثیر مخربی روی ادبیات گذاشت؛ اما با وجود آن، پرداختن به ادبیات را در این فضا می‌توان مثبت دانست. در مجموع اما باید بگویم، روش‌های جدیدی که در فضای مجازی انتخاب می‌کنند، می‌تواند ادبیات را خراب کند.
 
وی با اشاره به آنکه ذائقه مخاطب در فضای مجازی می‌تواند بر شعر تاثیر بگذارد، اظهار داشت: فردی ممکن است از شعری در این فضا خوشش بیاید یا به آن علاقه‌مند نباشد.

وی افزود: افرادی که شاعر نیستند، هر نوشته‌ای را شعر می‌دانند. این آثار همان دلنوشته‌ها هستند که حالت سازندگی ندارند. در سال‌های طولانی فعالیتم در عرصه شعر، سعی می‌کردم تفاوت میان شعر و هر نوشته دیگری را به هنرجویانم منتقل کنم. در این فضاهای مجازی تعریفی از ساختار شعر وجود ندارد.  
 
این شاعر ادامه داد: یکی از شاعران در حوزه طنز توصیه‌ام را پیرامون شعر استفاده کرد و در نتیجه شعر وی از حالت آزاد بودن خارج شد. کسی که معتقد باشد شعر به قواعد نیاز دارد، شعر خوبی خواهد داشت. مانند کسی که به دستور زبان اعتقاد دارد. هرچند دستور زبان نیز چندان رعایت نمی‌شود. فضاهای مجازی بیشتر ادبیات را خراب می‌کنند تا اینکه آن را پیش ببرند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.