سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف ضوابط ناکارآمد از سیاست های دارویی سال 95/ در سال جدید به تراز تجاری مثبت می رسیم

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: حذف ضوابط ناکارآمد و دست و پا گیر از جمله سیاست های سازمان غذا و دارو در سال 95 محسوب می شود.

دکتر اکبر عبدالهی اصل مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد برنامه های سازمان غذا و دارو در سال 95 بیان کرد: یکی از الویت های دارویی در سال جدید توسعه محصولات داخلی با در نظر گرفتن افزایش  کیفیت آنها است. علاوه بر این صادرات محصولات داخلی باید به گونه ای بیشتر شود که به هدف تراز مثبت دارویی برسیم.

وی ادامه داد: شفاف سازی فرایند ها، از بین بردن ضوابط غیر قابل استفاده، ناکارآمد و دست و پا گیر که همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت بهداشت است از دیگر سیاست های سازمان غذا و دارو در سال 95 محسوب می شود. 

عبدالهی اصل هم چنین عنوان کرد: فارغ از همه موارد ذکر شده باید از کارهای خرد و کوچک پرهیز کرد و به کارهای کلان پرداخت. به طور مثال اگر شرکت های سرمایه گذار در زمینه داویی  که خیلی هم بزرگ نیستند شرکت های خود را ادغام کنند و در نهایت این کار به ایجاد یک شرکت بزرگ برسد قطعا می توان ارزش افزوده قابل ملاحظه ای برای کشور ایجاد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما این است که در سال جدید ضمن ادامه برنامه های موفق سالهای گذشته، اقدامات لازم را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به دور از هر گونه شعار زدگی پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.