سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

کارگاهی برای مدیریت جنگل های شمال

کارگاه مشورتی پهنه بندی چشم انداز طرح مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی در آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، این نشست مشورتی به محوریت جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد برای مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی برگزار شد.

مدیرملی طرح مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی در این نشست با بیان اینکه این طرح ، از اردیبهشت 92 آغاز شده و قرار است در یک برنامه 5 ساله در جنگل های گیلان ، مازندران و گلستان اجرا شود گفت: حفظ تنوع زیستی ، بهبود معیشت جنگل نشینان شمال کشور و پایداری خدمات اکوسیستمی در سیمای جنگل از اهداف کلان این طرح است.

داریوش بیات با اشاره به عملیاتی شدن این طرح از امسال ، ظرفیت سازی و آموزش نیروی انسانی را از علل طولانی شدن مقدمات اجرایی آن اعلام کرد.

طرح مدیریت چند منظوره جنگل های هیرکانی در پی توافق سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری کشور با برنامه عمران ملل متحد از اردیبهشت 92 آغاز شد و مرکز آن در معاونت امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع در چالوس مستقر است.

جنگل های هیرکانی با بیش از یک میلیون و نهصد و چهل هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان تا گلی داغ در شرق استان گلستان در پهنه ای به طول تقریبی 800 کیلومتر امتداد دارد و یکی از طبیعی ترین و ارزشمندترین جنگل های دنیا محسوب می شود .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.