سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

حمایت از کشاورزان و روستائیان لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

بخشدار مرکزی شهرستان بهار حمایت از کشاورزان، دامداران و روستائیان را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در مناطق محروم خواند و گفت: رونق تولیدات داخلی، روند پیشرفت کشور را سریع‌تر می‌کند و با تحقق این امر مهم، شاهد تحقق چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگارما؛ در خصوص تحقق شعار سال 95، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قطعا وظیفه همه مسئولین است که در این راستا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید طوری حرکت کنیم و اقتصاد را به سمتی ببریم که عبور از رکود را شاهد باشیم، یاد آور شد: با توجه به محدودیت‌هایی که از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وجود داشت، با این شرایط توانست اقتصاد بدون نفت را تجربه کند.
بخشدار مرکزی شهرستان بهار با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: شهرستان بهار در بخش‌های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی برای اجرایی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

شفیعی نقش روستاها به عنوان نخستین حلقه زنجیره اقتصاد و سهم آنان در تولید را بی بدیل دانست و گفت: مشارکت مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ضروری است زیرا تجربه نشان داده هر کجا اقدامی با مشارکت مردم صورت گرفته بهترین بازخورد و نتیجه را داشته است.

وی عنوان کرد: در زمینه اقتصاد باید تمام مسئولین و دست اندرکاران دست به دست هم بدهند و از روستاها شروع کنند ما کارگاه‌های بسیاری در روستاها داریم که اگر حمایت شوند تاثیر گذار خواهند بود.

بخشدار مرکزی شهرستان بهار در این خصوص افزود: فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف در سطح شهرستان با ارائه تسهیلات و آموزش‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به فراهم‌سازی اشتغال برای افراد جویای کار گفت: تاکنون در زمینه‌هایی همچون سراجی‌دوزی، خیاطی و فرش بافی اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد شده است.

شفیعی روی آوردن به صنایع تبدیلی و توجه به ظرفیت کشاورزی و صنایع دستی شهرستان از جمله تولید عسل، صنایع فناوری لبنیات، فرش بافی، تولیدات گلخانه ای، پرورش قارچ و ماهی را از دیگر اقدامات انجام شده تاکنون برای رفع بیکاری و توجه به معیشت مردم برشمرد.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.