سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان فیلم سینمایی «خرس»:

مرگ سینمای ایران را در تولید فیلم سخیف می‌دانم نه میزان فروش

به شخصه مرگ سینمای ایران را در تولید فیلم سخیف می‌دانم نه فروش.

خسرو معصومی کارگردان سینما در خصوص علت اصلی فروش فیلم‌های این روزهای سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تبلیغات حرف اول را در جذب مخاطب و پر شدن گیشه‌ها می‌زند. در این راستا بحث تیزرهای تبلیغاتی در اولویت قرار می‌گیرد. موضوعی که این روزها در شبکه‌های ماهواره‌ای شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: تبلیغات بیشتر، سطح وسوسه مخاطب را در جهت رفتن به سینما و دیدن فیلم‌ها بالا می‌برد، حتی اگر از کیفیت آن خبر نداشته باشند.

این کارگردان اضافه کرد: پس در ابتدا تبلیغات بصری، بعد تبلیغات محیطی و دهان به دهان و ... در جذب مخاطب موثر است. البته روی سخن من به سمت فیلم‌های با کیفیت و قابل تامل است. آثاری که در نهایت به نفع سینمای مستقل ختم می‌شود و چیزی به سطح کیفی اضافه می‌کند.

کارگردان «خرس» تصریح کرد: البته باید در نظر داشت همینطور که از بحث تبلیغات دفاع می‌کنیم باید به موضوع کیفیت نگاه بیشتری داشته باشیم. اگر فیلمساز ما شعور مخاطب را زیر پا بگذارد و فقط به گیشه فکر کند و با تبلیغات سوء آن‌ها را به سمت سینماها بکشاند، به طور قطع ضربه مهلکی را به سینما می‌زند؛ چرا که با بی‌اعتمادی مخاطب روبرو می‌شود و برگرداندن و جلب اعتماد آن‌ها را بسیار سخت می‌کند. سینمای بدون مخاطب هم یعنی مرگ.

کارگردان «تابو» بیان کرد: پس سینماگر باید همزمان به جذب مخاطب و فروش گیشه البته با تولید آثار با کیفیت توجه داشته باشد تا هم در کشور خود و هم بیرون مرزها به موفقیت برسد و در نتیجه عملکردش به نفع سینمای کشورش تمام شود. این امر محقق نمی‌شود جز اینکه دغدغه اجتماعی داشته باشد و با هوش و ذکاوت بالا به تبلیغات نیز نیم نگاهی داشته باشد. مثال این جریان فیلم «جدایی نادر از سیمین» است که توانست در داخل و خارج موفقیت خود را به اثبات برساند.

وی ادامه داد: با پرداختن به موضوعات حساسیت‌برانگیز و مقوله‌هایی که روی جامعه تاثیرگذار است، می‌توان آثار خوبی را به مخاطب ارائه داد. فیلم‌هایی که می‌تواند کتاب‌های سینمایی شوند نه اینکه بعد از مدتی کوتاه مانند روزنامه آن‌ها را مچاله و کنار بگذاریم. به شخصه مرگ سینمای ایران را در تولید فیلم سخیف می‌دانم نه فروش.

معصومی در خصوص بحث ممیزی در سینمای ایران عنوان کرد: ممیزی حتی در کشورهای پیشرفته دنیا هم وجود دارد. من نیز آن را باور دارم و همیشه سعی کردم در چارچوب قواعد و قوانین مملکتم عمل کنم و به آن‌ها احترام بگذارم؛ چرا که قبول کردم در اینجا زندگی و فعالیت داشته باشم. نمونه این موضوع را در فیلم «خرس» می‌توان دید. این فیلم یک ممیزی داشت که رعایت کرد. در جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت و جایزه‌هایی را از آن خود کرد اما اگر قرار باشد سلیقه دخالت داشته باشد، با آن کنار نمی‌آیم و اصلا قبول ندارم.

وی افزود: ما براساس خط قرمزها و عرف آنچه که در جامعه است و آن را قبول کردیم، فعالیت می‌کنیم اما اعمال سلیقه‌ها و دسته‌بندی‌ها آزاردهنده است. مواردی که به شدت شاهد آن هستیم و سینما و سینماگران را اذیت می‌کند. برخی افراد باید بدانند سینمای ما حد وسط را گرفته و نجیبانه رفتار می‌کند. پس نباید پا روی دم آن بگذارند و آزارش دهند.

معصومی در بخش پایانی خود در مورد اکران «خرس» خاطرنشان کرد: هنوز به طور قطع زمان اکران این فیلم مشخص نیست.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.